استنلس استیل به دلیل داشتن عناصر مختلف مانند کربن، کروم، نیکل و… دارای ویژگی‌هایی از جمله استحکام بالا، عدم خوردگی، ضد ضربه و خش، شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و… می‌باشد. اما فولاد زنگ‌نزن به طور کلی در چند دسته فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس دسته‌بندی می‌شود که در این بین سری ۳۰۰ در صنایع مختلف از کاربرد […]

  

استنلس استیل به دلیل داشتن عناصر مختلف مانند کربن، کروم، نیکل و… دارای ویژگی‌هایی از جمله استحکام بالا، عدم خوردگی، ضد ضربه و خش، شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و… می‌باشد. اما فولاد زنگ‌نزن به طور کلی در چند دسته فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس دسته‌بندی می‌شود که در این بین سری ۳۰۰ در صنایع مختلف از کاربرد […]

استنلس استیل به دلیل داشتن عناصر مختلف مانند کربن، کروم، نیکل و… دارای ویژگی‌هایی از جمله استحکام بالا، عدم خوردگی، ضد ضربه و خش، شکل‌پذیری، جوش‌پذیری و… می‌باشد. اما فولاد زنگ‌نزن به طور کلی در چند دسته فریتی، آستنیتی، مارتنزیتی و دوبلکس دسته‌بندی می‌شود که در این بین سری ۳۰۰ در صنایع مختلف از کاربرد بالایی برخوردار می‌باشد. سری ۳۰۰ نیز شامل گریدهای مختلف ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۲۱ و… می‌باشد. آنچه قرار است به آن بپردازیم آنالیز استیل ۳۰۴ است. این نوع ورق استیل آستنیتی کروم-نیکل بوده که مقاومت خوبی در برابر خوردگی و حرارت بالا دارد.

ترکیبات شیمیایی استیل سری ۳۰۹

استیل آرام تامین‌کننده آلیاژ استیل در خدمت شماست با بررسی استیل ۳۰۹:

  • ترکیبات شیمیایی استیل سری ۳۰۹
  • آنالیز استیل ۳۰۹
  • عملیات حرارتی استیل سری ۳۰۹
  • مصارف استیل ۳۰۹
  • مقاومت به خوردگی استیل ۳۰۹

آنالیز استیل 309

ترکیبات شیمیایی استیل ۳۰۹

قبل از اینکه به آنالیز استیل ۳۰۹ بپردازیم بهتر است آگاهی نسبت به ترکیبات شیمیایی این آلیاژ داشته باشیم این سری از استیل دارای ۲۰/ کربن، ۲ درصد منگنز، ۰۴۵/ فسفر، ۰۳۰/ گوگرد، ۷۵/ سیلسیم، ۲۲ الی ۲۴ درصد کروم، ۱۲ الی ۱۵ درصد نیکل و مقدار متعادلی آهن می‌باشد.

آنالیز استیل ۳۰۹
آنالیز استیل ۳۰۹ با توجه به استانداردهایی از قبیل ASTM A167 و همچنین استاندارد ASTM A240 و باید گفت که استیل ۳۰۹S نیز با استاندارد AMS5523 و استاندارد ASTM A240 آنالیز می‌شود.

عملیات حرارتی استیل سری ۳۰۹

بد نیست به عملیات حرارتی استنلس استیل سری ۳۰۹ نیز اشاره ای کنیم در این باب باید گفت که این سری توسط عملیات حرارتی قابل سخت شدن نیست همچنین برای عملیات حرارتی آنیل نیز ابتدا آن را تا دمای ۱۱۲۰ درجه سانتی گراد گرم پس از آن در آب و یا هوا به سرعت کوئنچ می‌گردد.

مصارف استیل ۳۰۹

تولید و ساخت مبدل‌های حرارتی

ساخت دیگ‌های بخار

تولید قطعات اگزوز خودرو

تولید قطعات کوره

عناصر گرمایشی

قطعات تلمبه

تجهیزات پالایشگاهی

قطعات هواپیما و جت و…..

مقاومت به خوردگی استیل ۳۰۹

استیل سری ۳۰۰ یکی از پر کاربردترین فولادهای زنگ نزن در صنایع مختلف می‌باشد به خصوص سری ۳۰۴ و ۳۱۶ که مقامت بالایی در برابر خوردگی داشته است. سری ۳۰۹ در مقایسه با سری ۳۰۴ از استحکام و مقاومت بالاتری در برابر عوامل خورنده برخوردار است به همین دلیل در محیط‌های اسیدی برای نگهداری و حمل‌ و نقل، اسید سولفوریک، اسیدهای ترکیبی، اسید سیتریک و… استفاده می‌شود.

خرید استیل ۳۰۹ با بهترین قیمت

مجموعه بازرگانی رزاقی تولید و عرضه‌کننده انواع استیل سری ۳۰۹ دآنالیز استیل 309ر مقاطع و اشکال مختلف اعم از لوله، ورق، پروفیل، میله و… در بهترین برند‌ها و مناسب‌ترین قیمت آماده دریافت مشاوره و ثبت سفارش و عرضه این محصول برای شما عزیزان در هر نقطه از کشور می‌باشد. همواره قیمت ورق استیل ۳۰۹ با نوسانات بازار همراه می‌باشد و هر چند ساعت یک بار تغییر می‌کند برای اطلاع از قیمت‌ها با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد