ساطور قصابی چیست؟

آیا به یک قصاب توجه کرده اید که به چه راحتی استخوان‌ها را در هم می‌شکند؟ آیا دستان شما پس از ضربه زدن به استخوان‌ها درد می‌کند؟ آیا چاقوهای شما بر اثر ضربه زدن به استخوان آسیب دیده و دنده دنده شده؟ آیا به دنبال یک ابزار قدرتمند برای خرد کردن استخوان در آشپزخانه هستید؟ […]

  

آیا به یک قصاب توجه کرده اید که به چه راحتی استخوان‌ها را در هم می‌شکند؟ آیا دستان شما پس از ضربه زدن به استخوان‌ها درد می‌کند؟ آیا چاقوهای شما بر اثر ضربه زدن به استخوان آسیب دیده و دنده دنده شده؟ آیا به دنبال یک ابزار قدرتمند برای خرد کردن استخوان در آشپزخانه هستید؟ […]

آیا به یک قصاب توجه کرده اید که به چه راحتی استخوان‌ها را در هم می‌شکند؟ آیا دستان شما پس از ضربه زدن به استخوان‌ها درد می‌کند؟ آیا چاقوهای شما بر اثر ضربه زدن به استخوان آسیب دیده و دنده دنده شده؟ آیا به دنبال یک ابزار قدرتمند برای خرد کردن استخوان در آشپزخانه هستید؟ پس شما به یک ساطور نیازدارید. چاقو آشپزخانه ابزاری که در هر آشپزخانه لازم است تا به آشپزی شما سرعت بخشد و از آسیب زدن به دستان خود و همچنین چاقوهایتان، جلوگیری کند و آشپزی شما را لذت‌بخش کند.

ساطور چیست؟

ساطور قصابی ابزاری است برای خرد کردن استخوان و گوشت و مرغ منجمد، برش گوشت، مرغ، ماهی و دیگر مواد غذایی استفاده می‌شود. این ساطورها دارای تیغه بلندی است که به راحتی می‌تواند به برش قطعات بزرگ گوشت یا مرغ کمک کند. این ابزار معمولاً توسط قصابان، سرآشپزان و آشپزخانه‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود، اما در آشپزخانه‌های خانگی نیز بسیار مفید است و شاید بتوان گفت که ابزار گمشده‌ی هر آشپزخانه‌ای است.

با استفاده از این ساطور، شما می‌توانید به سادگی انواع مختلفی از استخوان‌ها را خرد کنید، بدون این که نگران شکستن ساطور باشید. در واقع قطر نسبتا ضخیم ساطور و جنس تیغه‌ی آن باعث می‌شود تا تا این وسیله در مقابل ضربه زدن به استخوان‌ها بسیار مقاوم باشد و استخوان‌ها را در هم بشکند و وزن زیاد آن نسبت به چاقوها، باعث می‌ود برای ضربه زدن به استخوان، به نیروی کمتری احتیاج باشد.

انواع ساطور

ساطورها را به طور کلی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:
ساطور قصابی دو لبه : این نوع ساطور دارای دو لبه‌ی قوس دار است که فقط یک لبه‌ی آن تیزمی‌شود و مخصوص سلاخ‌ها و قصاب‌های حرفه‌ای برای شقه کردن ابعاد بزرگ گوسفند و گوساله است و به دلیل داشتن قوس در لبه‌ی آن، روی تخته‌ی قصابی از آن استفاده نمی‌شود.
ساطور قصابی یک لبه: این ساطور مخصوص استفاده روی تخته‌ی قصابی است و برای خرد کردن استخوان، گوشت و مرغ یخ‌زده و ماهی استفاده می‌شود. این مدل برای استفاده همه جا از جمله در آشپزخانه‌های خانگی، قصابی و رستوران‌ها مناسب است.
ساطور یک لبه آشپزی: این مدل نسبت به دو مدل قبلی دارای ابعاد کوچک‌تر و قطر نازک‌تری است و معمولا برای خرد کردن سبزیجات از آن استفاده می‌شود. این ساطور استفاده‌ای شبیه به چاقو دارد و در صورت ضربه زدن به استخوان دچار آسیب می‌شود.

انواع ساطور

معرفی دو ساطور مناسب برای آشپزخانه‌ی ایرانی

ساطور قصابی یک لبه سعید:
این ساطور با تیغه‌ی مستحکم و از جنس فولاد کربن بالا و دسته‌ی چوبی یک ساطور باکیفیت نسبت به قیمت مقرون به صرفه‌ی آن است. باید توجه کرد که جنس تیغه‌ی کربن بالای آن باعث افزایش استحکام آن شده ولی اگر قصد دارید رنگ تیغه حفظ شود و نگران زیبایی این محصول هستید، می‌بایست پس از هر بار استفاده از این ساطور، آن را بشویید و سپس به سرعت خشک کنید تا تیغه‌ی آن سیاه نشود. البته استفاده از این نوع جنس تیغه فولاد کربن بالا نیز طرفداران خود را دارد و این افراد فولاد کربن بالا را به استیل ضد زنگ ترجیح می‌دهند و این یک موضوع سلیقه‌ای است.

ساطور قصابی یک لبه حیدری:
اگر به زیبایی تیغه‌ی چاقو اهمیت می‌دهید، ساطور قصابی یک لبه حیدری یک انتخاب مناسب برای شما است. کمپانی حیدری که به صورت تخصصی در زمینه‌ی تولید چاقوی زنجان و وسایل آشپزخانه و قصابی فعالیت دارد، با ساخت ساطور قصابی از جنس استیل ضد زنگ و دسته‌ای مستحکم از جنس پلاستیک فشرده، توانسته استحکام و زیبایی را به صورت همزمان به آشپزخانه‌ی شما هدیه کند.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد