موضوع اصلی این متن درباره‌ی کابینت مینیمال است که به طور کلی کابینت مینیمال چیست؟ بیشتر چیزی که مسلم است استفاده از چوب و رنگ سفید با هم است ولی می‌توانید از چوب و رنگ مشکی نیز با هم استفاده کنید. اگر رنگ مشکی را برای آشپزخانه می‌پسندید، از چوب هم در آن استفاده کنید […]

  

موضوع اصلی این متن درباره‌ی کابینت مینیمال است که به طور کلی کابینت مینیمال چیست؟ بیشتر چیزی که مسلم است استفاده از چوب و رنگ سفید با هم است ولی می‌توانید از چوب و رنگ مشکی نیز با هم استفاده کنید. اگر رنگ مشکی را برای آشپزخانه می‌پسندید، از چوب هم در آن استفاده کنید […]

موضوع اصلی این متن درباره‌ی کابینت مینیمال است که به طور کلی کابینت مینیمال چیست؟ بیشتر چیزی که مسلم است استفاده از چوب و رنگ سفید با هم است ولی می‌توانید از چوب و رنگ مشکی نیز با هم استفاده کنید. اگر رنگ مشکی را برای آشپزخانه می‌پسندید، از چوب هم در آن استفاده کنید این کار بسیار لاکچری و شیک است و امروزه در آشپزخانه مدرن هم بسیار محبوبیت دارد. البته می‌توانید از وجود گل و گیاه هم در آن جا بهره ببرید. این کار هم زیبایی بیشتری به محیط می‌دهد هم انرژی مثبت را پخش می‌کند در محیط و انرژی‌های منفی را از محیط می‌گیرد.

کنار هم بودن رنگ سفید یا مشکی به همراه چوب و استفاده از گیاهان در این نوع محیط و وجود نور طبیعی باعث می‌شود محیط بسیار شکیل‌تر دیده شود. در کارهای مینیمال انعطاف پذیری بالایی دیده می‌شود. امروزه انقدر تنوع آن زیاد شده که طرفدارانش روز به روز بیشتر هم می‌شود. چون وقت زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانیم پس وجود این آشپزخانه ساده و زیبا کمک می‌کند کلی از انرژی‌های بد و استرس مان کم کند.

آشپزخانه مینیمال

مینیمال در اصل به معنای ساده‌گرایی است. کنار هم قرار گرفتن بعضی مسائل ساده باعث سبک مینیمال می‌شود. این کار بسیار زیباست که در این روزها بسیار کارایی دارد. مثلا در عصر تجمل بیشتر از سبک‌های کلاسیک استفاده می‌شود ولی این روزها که به سمت سبک‌های مدرن و به روز می‌رویم، کارهای ساده و به قول معروف مینیمال بیشتر استفاده می‌شود. این کار بسیار ساده است و نیازی به کنکاش و کنجکاوی در آن نیست چون همه چیز مشخص است. کارهایی که می‌توانیم برای نزدیک شدن محیطمان به سبک مینیمال انجام دهیم از این قبیلند. مثلا استفاده از رنگ سفید در این سبک بسیار پرطرفدار است. این رنگ نمادی از پاکی و لطافت است و بسیار برای محیط آشپزخانه مناسب است. این رنگ تمیزی و زیبایی را به خوبی نشان می‌دهد و البته آشپزخانه‌های سفید مشکی هم راهی هستند برای رسیدن به آشپزخانه‌ای مینیمال. استفاده از رنگ مشکی به خصوص برای آشپزخانه و کنار رنگ سفید یک راه رایج برای نزدیک شدن به سبک و سیاق مینیمال است. کاشی‌های مترویی رنگ روشن هم بسیار در این آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود و بسیار محبوب شده است.

مدل آشپزخانه مینیمال

تا اینجا بیشتر درباره‌ی رنگ سفید و مشکی برای آشپزخانه‌ی مینیمال صحبت کردیم، حالا بهتر است کمی هم به آشپزخانه‌ی مینیمال خود رنگی بپاشید. بیایید ببینیم چه رنگی برای آن مناسب است. البته خیلی افراد فکر می‌کنند که این آشپزخانه باید تک رنگ باشد، ولی این طور نیست و باز این مسئله بسته به سلیقه شماست. برای کارهای مینیمال، رنگ سفید بیشتر قالب است، پس می‌توانید از بعضی رنگ‌ها مثل زرد در بعضی نقاط کمتر استفاده کنید.

مثلاً صفحه روی کابینت کرج یا دیوار بین کابینت یا داخل چند کابینت که درب ندارد، یا استفاده از رنگ قرمز به همین صورت برای یک قسمت از کابینت، زیبایی محیط را دو چندان می‌کند. این آشپزخانه چون رنگش یکدست است و مثلاً سفید است، وقتی یک رنگ جدید مثل زرد یا قرمز در قسمت کوچکی استفاده می‌شود، بسیار به زیبایی محیط افزوده می‌شود.

طراحی کابینت مینیمال

وقتی درباره‌ی آشپزخانه‌ی مینیمال صحبت می‌کنیم، بهتر است کمی جسارت به خرج داده و از این رنگ‌ها بیشتر استفاده کنیم. به عنوان مثال، در کنار رنگ سفید، استفاده از طرح چوب نیز بسیار شیک است. ترکیب رنگ سفید و چوب یک انتخاب عالی است که در طرح‌های آشپزخانه‌ی مینیمال بسیار محبوب است. کار بعدی که به شما معرفی می‌کنم، این سری ترکیبی است از استیل و چوب که کار بسیار ساده و زیبایی دارد. بعضی آشپزخانه‌ها در متراژ بزرگ‌تر هستند، اما می‌توانید در آن‌ها هم از این سبک استفاده کنید.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد