آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

خرید کابینت آشپزخانه چالش های زیادی را به همراه دارد، زیرا عموماً کابینت بصورت پیش ساخته خریداری نمی‌گردد. در حقیقت کابینت آشپزخانه توسط یک سازنده متناسب با آشپزخانه شما سفارشی سازی می‌گردد. در نتیجه باید به گونه‌ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. انواع کابینت آشپزخانه به طور معمول […]

  

خرید کابینت آشپزخانه چالش های زیادی را به همراه دارد، زیرا عموماً کابینت بصورت پیش ساخته خریداری نمی‌گردد. در حقیقت کابینت آشپزخانه توسط یک سازنده متناسب با آشپزخانه شما سفارشی سازی می‌گردد. در نتیجه باید به گونه‌ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. انواع کابینت آشپزخانه به طور معمول […]

خرید کابینت آشپزخانه چالش های زیادی را به همراه دارد، زیرا عموماً کابینت بصورت پیش ساخته خریداری نمی‌گردد. در حقیقت کابینت آشپزخانه توسط یک سازنده متناسب با آشپزخانه شما سفارشی سازی می‌گردد. در نتیجه باید به گونه‌ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

انواع کابینت آشپزخانه

به طور معمول داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع کابینت به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتر و هزینه کمتر کابینت مطلوب خود را خریداری نمایید. حال که از اهمیت کابینت آگاه شدید به معرفی انواع کابینت خواهیم پرداخت.

کابینت تمام چوب
کابینت های تمام چوب دلالت بر درب کابینت چوبی دارد و یکی از اصیل‌ترین انتخاب ها برای آشپزخانه محسوب می‌شود. چوب‌هایی که در ساخت کابینت بکار می‌رود شامل گردو، بلوط، راش، افرا و ملچ می‌باشد که از نظر رنگ و طرح با هم متفاوت بوده و انتخاب آن‌ها بستگی به سلیقه ی کارفرما دارد. البته کابینت تمام چوب جزو کابینت‌های گران قیمت محسوب شده و حتی در بین چوب‌ها نیز به دلیل تفاوت در دوام و کارایی، قیمت‌ها باهم متفاوت می‌باشند. به همین دلیل انواع کابینت ام دی اف محبوبیت بیشتری در بازار دارند.

کابینت روکش چوب
کابینت روکش چوب از تنوع بالایی برخوردار است، از این رو انتخاب محبوبی به شمار می آید. همچنین این کابینت در مقایسه با تمام چوب قیمت تمام شده ی کمتری دارد. روکش های چوبی عموماً ورقه های نازکی با طرح های طبیعی می‌باشند. به همین جهت زیبایی بصری خوبی داشته اما در برابر حرارت و رطوبت مقاومت کمتری دارند. قابل ذکر است به دلیل استفاده از چوب ام دی اف و در بعضی موارد نئوپان دارای وزن سنگینی نیز می‌باشند. امروزه روکش های مصنوعی با طرح چوب نیز بسیار کاربردی و پر فروش هستند، بطوری که قادر به تشخیص مصنوعی یا طبیعی بودن آن نخواهید بود.

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه هایگلاس

مردم عموماً کابینت های گلاس را بعنوان یک کابینت براق شناخته اند. روکش های گلاس به جهت داشتن ظاهری براق و شفاف امروزه یکی از پرطرفدارترین متریال مصرفی برای ساخت کابینت می‌باشند. شایان ذکر است که این روکش چون سطحی صاف و صیقلی دارد، بازتاب نور خوبی داشته و تمیز کردن آن آسان‌تر است. توجه کنید که روکش های گلاس الزاماً براق نیست و برند AGT انواع روکش های اکلیلی، مات و طرح چوب نیز تولید نموده است. این روکش ها عموماً بنام های گلاس شناخته شده اند. کابینت آشپزخانه هایگلاس مغزی ام دی اف داشته و قیمت مناسبی دارد، اما بسیار خش‌پذیر اند.

یکی از مواردی که در خرید کابینت هایگلاس باید به آن توجه کنید، میزان موجی است که در سطح روکش وجود دارد، زیرا هر چه موج کمتری داشته باشد، جنس ام دی اف بکار رفته و نحوه ی پرس روکش بهتر بوده است.

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران، که در آن مغزی از جنس ام دی اف و روکش پی وی سی روی آن وکیوم می‌شود، امروزه به دلیل صرفه‌جویی اقتصادی تقاضای بالایی دارد. بسیاری تصور می‌کنند که سبک این کابینت کلاسیک است، در حالی که در هر دو سبک نئوکلاسیک و کلاسیک قابل اجراست.

استاندارد های ساخت کابینت آشپزخانه

استاندارد های ساخت کابینت آشپزخانه طبق استانداردهای مشخصی به شرح زیر انجام می‌گردد:

– به طور معمول عمق کابینت زمینی ۵۵ سانتی‌متر می‌باشد.
– ارتفاع کابینت زمینی بدون صفحه و پایه ۷۲ سانتی‌متر است.
– عمق کابینت هوایی ۳۵ سانتی‌متر می‌باشد.
– ارتفاع پاخور (پایه کابینت) ۱۴ سانتی‌متر می‌باشد.
– تعداد طبقات کابینت هوایی حداکثر ۲ عدد می‌باشد.
– یونیت زمینی حداکثر ۱ یک طبقه دارد.
– تعداد طبقات کابینت زمینی ایستاده حداکثر ۴ عدد می‌باشد.
– ارتفاع تاج حداکثر ۱۲ سانتی‌متر می‌باشد.
– ارتفاع لب چراغی حداکثر ۷ سانتی‌متر می‌باشد.

البته تمامی این اعداد تنها استاندارد بوده و در صورت توافق کارفرما، ابعاد بیشتر نیز سفارشی سازی می‌گردد. لازم به ذکر است در صورت تغییر استانداردها، ضرایب محاسبه قیمت کابینت نیز تغییر می‌یابد.

قیمت کابینت آشپزخانه

عوامل موثر بر قیمت کابینت آشپزخانه:
۱) کیفیت یراق آلات بکار رفته از قبیل لولا کابینت
۲) متریال استفاده شده در ساخت کابینت
۳) متراژ کابینت، تعداد کشو و قفسه‌ها و نصب نماهای اضافه

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد