مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده مسکن روستایی و یک هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان خوی آماده بهره‌برداری است. علیرضا مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) افزود: بهره‌برداری از یک […]

  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده مسکن روستایی و یک هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان خوی آماده بهره‌برداری است. علیرضا مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) افزود: بهره‌برداری از یک […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده مسکن روستایی و یک هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان خوی آماده بهره‌برداری است.

علیرضا مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) افزود: بهره‌برداری از یک هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده مسکن روستایی با هزینه کرد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بخشی از برنامه‌های گرامیداشت این دهه است.

وی با بیان اینکه از ۲۱ فروردین تا پایان این ماه دهه حساب ۱۰۰ امام(ره) است، افزود: یک هزار و ۵۰۰ واحد بازسازی شده مناطق زلزله زده شهرستان خوی با هزینه کرد ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مقدم ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این هزینه کرد به صورت بلاعوض، چهار هزار و ۵۰ میلیارد ریال به صورت تسهیلات و یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال نیز در قالب مصالح تامین شده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید نیز گفت: تعداد ۳۴ پروژه طرح هادی و آسفالت معابر روستایی با اعتبار ۵۳۵ هزار و ۸۹۴ میلیون ریال نیز در این دهه افتتاح می‌شود.

وی افزود: بهره‌برداری از ساختمان اداری سردشت و تحویل پنج هزار جلد سند روستایی نیز از برنامه‌ها دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در سال جاری است.

مقدم با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه استان در بخش مسکن، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به خصوص روستاهای جنوب آذربایجان‌غربی است بیان کرد: مساکن روستاهای جنوب آذربایجان‌غربی از مقاومت پایینی برخوردارند که در صورت وقوع زمین لرزه‌ای با قدرت زلزله خوی، فاجعه انسانی و تلفات بسیار جبران‌ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: هدفگذاری شده امسال مقاوم‌سازی مساکن روستایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد انجام شود که از این تعداد مقاوم سازی پنج هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده است.

مقدم یادآور شد: مقاوم‌سازی ۱۲ هزار واحد روستایی طی سال گذشته در استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات زلزله‌زدگان خوی افزود: به دنبال زلزله خوی سه هزار واحد با پیشرفت ۹۳ درصدی احداث و ۲۵ هزار و و ۱۵۵ واحد به صورت ۱۰۰ درصد تعمیر شده است.

مقدم با اشاره به صدور سند روستایی نیز افزود: عملیات سند دار کردن مساکن روستایی در یک هزار و ۸۴۸ روستا که شامل ۸۵ درصد از روستاهای استان است آغاز شده که ۱۹۲ هزار و ۷۸۷ سند روستایی نیز صادر شده است.

مقدم ادامه داد: در ۳۲ شهر زیر ۲۵ هزار خانوار استان نیز ۴۵ هزار و ۶۰۱ سند مسکن صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: از ۷۴۷ هکتار زمین پیش‌بینی شده از سوی راه و شهرسازی برای اجرای این طرح، ۳۴۸ هکتار زمین در ۲۲ شهر استان تحویل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی شده است.

مقدم ادامه داد: از ۳۴ هزار و ۵۴۸ متقاضی نهضت ملی مسکن، ۶ هزار و ۴۴۳ نفر تایید نهایی شده و چهار هزار و ۴۸۴ نفر واریز اولیه داشتند.

وی با اشاره به اجرای پروژه مسکن شهری محرومین و اقشار کم درآمد نیز گفت: ۸۲۵ واحد پروژه در حال احداث است که در سال جاری نیز عملیات شروع ۷۲۶ واحد نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی سال گذشته ۹۶ واحد مسکن محرومین شهری تحویل مردم آذربایجان‌غربی شد که از این تعداد ارومیه با ۲۴ واحد بیشترین سهم را داشت.

وی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی روستایی استان، از محل ملی و استانی برای ۱۱۸ پروژه، حدود سه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است.

مقدم با اشاره به سهمیه قیر رایگان این استان نیز گفت: یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سهمیه قیر استان برای امسال است.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد