نگه داری از چاقوی آشپزخانه

همه ما می‌دانیم زمانی که یک چاقو آشپزخانه تیز نباشد، آشپزی را دشوار می‌کند. اما شما با انتخاب بهترین نوع چاقوی آشپزخانه، می‌توانید سال‌ها از خرد کردن و برش آسان لذت ببرید. برای انتخاب بهترین انواع چاقوها، ما به واسطه سال‌ها تجربه خود در استفاده از آنها در آشپزخانه و خانه برای طیف گسترده‌ای از کارها […]

  

همه ما می‌دانیم زمانی که یک چاقو آشپزخانه تیز نباشد، آشپزی را دشوار می‌کند. اما شما با انتخاب بهترین نوع چاقوی آشپزخانه، می‌توانید سال‌ها از خرد کردن و برش آسان لذت ببرید. برای انتخاب بهترین انواع چاقوها، ما به واسطه سال‌ها تجربه خود در استفاده از آنها در آشپزخانه و خانه برای طیف گسترده‌ای از کارها […]

همه ما می‌دانیم زمانی که یک چاقو آشپزخانه تیز نباشد، آشپزی را دشوار می‌کند. اما شما با انتخاب بهترین نوع چاقوی آشپزخانه، می‌توانید سال‌ها از خرد کردن و برش آسان لذت ببرید. برای انتخاب بهترین انواع چاقوها، ما به واسطه سال‌ها تجربه خود در استفاده از آنها در آشپزخانه و خانه برای طیف گسترده‌ای از کارها در کنار شما هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه مقاله همراه باشید تا چند نمونه از مدل‌های چاقو را مورد بررسی قرار دهیم. شما باید در انتخاب چاقو موارد اصلی از جمله وزن، طول، تیزی و دوام را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید یک مجموعه با کیفیت خوب را انتخاب کنید. مجموعه دس‌ساز علاوه بر بررسی دقیق هر مجموعه به صورت اختصاصی، یک راهنمای خرید جامع در اختیار خریدار گذاشته که همه موارد استفاده از چاقوها و نحوه مراقبت از آنها را توضیح داده و شما با کمک آن انتخاب عالی داشته باشید و مورد انتخابی تا سال‌ها برایتان کارایی داشته باشد.

انواع چاقوهای آشپزخانه

بیش از ده‌ها نوع از چاقوهای آشپزخانه وجود دارد که بعضی از آنها همه‌کاره هستند و بعضی دیگر برای یک کاربرد خاص کاربری دارند. ۱۵ چاقویی که در ادامه ذکر می‌کنیم لیست کاملی از تمام چاقوهایی است که برای کارهای روزانه آشپزی و آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها هسته و مرکز اصلی تمام ست‌های حرفه‌ای و خانگی کارهای آشپزی را تشکیل می‌دهند.

۱٫ چاقوی سرآشپز: اندازه آن اغلب با توجه به سایز دست‌های آشپز انتخاب می‌شود و به دلیل کاربرد گسترده این مدل، شما باید در هر مجموعه ست چاقوی آشپزخانه خود آن را داشته باشید. این چاقو یک نوع چاقوی چند منظوره عالی در آشپزخانه است که شما برای خرد کردن پیاز و کرفس، خلال کردن گوجه‌فرنگی یا بادمجان، خرد کردن جعفری و جدا کردن مواد غدایی از آن استفاده می‌کنید.

۲٫ چاقوی کاربردی (دم‌دستی): چاقوی همه‌کاره و کاربردی ظاهری شبیه به چاقوی سرآشپز دارد. این چاقو می‌توانید برای کارهای سبک در آشپزخانه استفاده کنید کارهایی نظیر پوست کندن پیاز و سیب‌زمینی و خرد کردن آنها معمولاً با چنین چاقوهایی انجام می‌گیرد که اندازه‌ی کوچکی دارند.

۳٫ چاقو ی برش: این چاقو دارای تیغه نازک و باریک بوده و برای کارهای ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع چاقو برای پوست کندن میوه و سبزیجات و همچنین بسیار کارهای دیگر می‌توانید استفاده کنید.

۴٫ قیچی آشپزخانه: درست است که قیچی از نظر فنی نوعی چاقو نیست، اما می‌توان از آنها به جای کارد استفاده کرد. قیچی آشپزخانه یک جفت تیغه ضخیم و محکم برای جدا کردن مواد غذایی مختلف است. از آنها برای خرد کردن گیاهان، تکه کردن مرغ و مصارف نسبتاً خاص دیگر می‌توانیم استفاده کنیم.

۵٫ چاقوی بیخسی: یک چاقو برای جدا کردن گوشت از استخوان بدون آسیب زدن به لاشه گوشت و فیله کردن ماهی استفاده می‌شود. وظیفه‌ی اصلی چاقو بیخسی با این طراحی تیغه این است که در هنگام سلاخی به نواحی در استخوان حیوان می‌رسیم که گوشت در آنجا مانده است و نوک تیغه‌ی چاقوی ما قادر به وارد شدن به آن مکان نیست و باید از این مدل چاقو برای جدا کردن گوشت از استخوان استفاده کنیم. این چاقو دارای تیغه باریک با لبه‌های بسیار تیز است که تیغه به سمت بالا باریکتر می‌شود. تیغه‌ها می‌توانند انعطاف پذیر، نیمه انعطاف پذیر یا سفت باشند که هرکدام با توجه به نوع گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۶٫ چاقوی استیک
این مدل چاقوهای کوچک نوک تیزی اند که سر میز برای غذای پخته استفاده می‌شوند و برای انواع استیک گوشت و مرغ و ماهی عالی هستند. این کاردها می‌توانند دندانه‌دار، نیمه دندانه‌دار یا غیر دندانه‌دار باشند.

۷٫ چاقوی فیله
ظاهر این چاقو بسیار شبیه به چاقوی بیخسی است اما تفاوت‌های ظریفی بین این دو وجود دارد. چاقوی فیله دارای تیغه نازک و باریک و انعطاف پذیر است. از چاقوی فیله برای برش زدن نازک ماهی استفاده می‌کنیم.

۸٫ چاقوی هلالی
دارای تیغه تخصصی نیمه دایره‌ای است که در دو طرف آن دسته‌ای برای تکان دادن آسان به عقب و جلو قرار دارد. برای خرد کردن سبزیجات یا برش دادن پیتزا ساخته شده است.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد انواع چاقو آشپزخانه صحبت کردیم بهترین نوع چاقو از لحاظ قیمت و کیفیت چاقو زنجان است. می توانی ان را از فروشگاه های برتر خریداری کنید.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد