معیارهای انتخاب لباس کار زمستانی

خرید کاپشن کار زمستانی مانند خرید لباس کار و کفش ایمنی یک امر ضروری به حساب می‌آید، زیرا کاپشن‌های مخصوص کار همچون لباس کار از آسیب دیدن بدن فرد در برابر سرمای شدید، ضربه‌، حرارت، آتش، مواد خورنده و اسیدی، آلودگی‌ها و… محافظت می‌کند. در نتیجه خرید کاپشن کار زمستانی برای کارکنان یکی از اولین […]

  

خرید کاپشن کار زمستانی مانند خرید لباس کار و کفش ایمنی یک امر ضروری به حساب می‌آید، زیرا کاپشن‌های مخصوص کار همچون لباس کار از آسیب دیدن بدن فرد در برابر سرمای شدید، ضربه‌، حرارت، آتش، مواد خورنده و اسیدی، آلودگی‌ها و… محافظت می‌کند. در نتیجه خرید کاپشن کار زمستانی برای کارکنان یکی از اولین […]

خرید کاپشن کار زمستانی مانند خرید لباس کار و کفش ایمنی یک امر ضروری به حساب می‌آید، زیرا کاپشن‌های مخصوص کار همچون لباس کار از آسیب دیدن بدن فرد در برابر سرمای شدید، ضربه‌، حرارت، آتش، مواد خورنده و اسیدی، آلودگی‌ها و… محافظت می‌کند. در نتیجه خرید کاپشن کار زمستانی برای کارکنان یکی از اولین اقداماتی است که کارفرمایان محترم هنگام سرد شدن هوا باید حتما انجام دهند. از آنجایی که اکثر کارفرمایان اطلاعات زیادی درباره کاپشن‌های کار زمستانی ندارند؛ در این راهنمای خرید قصد داریم تا ابتدا درباره ضرورت استفاده از این مدل کاپشن‌ها صحبت کنیم. اگر برای خرید کاپشن کار قیمت برایتان نیز مهم است حتما از تولیدی لباس کار بخرید چرا که بدون واسطه است.

ضرورت استفاده از کاپشن کار

استفاده از کاپشن کار زمستانی برای کلیه افرادی که محیط‌های سرباز و فضاهای بسیار سرد مانند سردخانه یا سوله مشغول به کار هستند ضروری است، زیرا:

زمانی که افراد حین انجام کار احساس سرما داشته باشند، نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند. در واقع احساس سرما باعث کاهش تمرکز افراد حین انجام کار می‌گردد.
سرما سلامت افراد را به خطر می‌اندازد و باعث بروز بیماری سرماخوردگی می‌شود. همچنین در مناطق بسیار سرد و شرایط یخبندان در صورتی که افراد لباس مناسب نداشته باشند امکان یخ زدن اندام‌های بدن افراد وجود دارد. اما کاپشن مخصوص کار با حفظ گرمای بدن و جلوگیری از نفوذ هوای سرد می‌تواند از بیمار شدن یا یخ زدن اندام بدن جلوگیری نماید. پس استفاده از کاپشن مخصوص کار مناسب و استاندارد برای حفظ سلامت و زنده ماندن افراد ضروری است.
در صورتی که یک کاپشن براساس استاندارد‌های ایمنی تولید شود و متناسب با شرایط محیطی باشد، می‌تواند از آسیب دیدن افراد در برابر ضربات شدید، حریق، مواد سمی و شیمیایی خطرناک تا حد زیادی پیشگیری کند.انواع کاپشن کار زمستانی
دمای هوا و شرایط محیطی در تمامی مشاغل یکسان نیست پس لازم است که کاپشن‌های کار زمستانی با توجه به شرایط شغلی یک‌سری ویژگی‌ها داشته باشند. به همین دلیل کاپشن‌های کار موجود در بازار، از لحاظ ویژگی‌ها و نوع شغل به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

معیارهای انتخاب لباس کار زمستانی

معیارهای انتخاب لباس کار زمستانی به شرح زیر می‌باشد:

۱٫ مقاومت لباس در برابر باد و سرما: برای حفظ گرمای بدن در هوای سرد و مقاومت در برابر نفوذ سرما، لباس باید لایه‌بندی شده و از پارچه‌های کرکی در قسمت داخلی استفاده شده باشد.

۲٫ کیفیت پارچه به کار برده شده: پارچه و الیاف لباس‌های زمستانی باید با کیفیت باشند تا دوام و طول عمر لباس افزایش یابد و پس از شستشو چروک نیافتند یا پارگی نکنند.

۳٫ سایز لباس: سایز لباس زمستانی باید با سایز بدن فرد مطابقت داشته باشد تا فرد در انجام فعالیت‌های روزمره مشکلی نداشته باشد.

۴٫ ضد آب بودن: برای مناطق مرطوب و بارانی، لباس باید قسمت خارجی آن کاملاً ضد آب باشد.

۵٫ مدل دوخت: مدل دوخت لباس باید به گونه‌ای باشد که فرد هنگام پوشیدن آن راحتی و آسایش را تجربه کند و بتواند کارهای روزمره را به راحتی انجام دهد.

۶٫ طرح و رنگ لباس: طرح و رنگ لباس باید با سلیقه و سبک فرد هماهنگ باشد تا رضایت کامل از خرید به دست آید.

۷٫ داشتن کلاه و یقه خز: لباس باید علاوه بر گرم کردن قسمت بالاتنه، سر و گردن فرد را نیز گرم نگه دارد، بنابراین داشتن کلاه و یقه خز الزامی است.

۸٫ وزن لباس: لباس باید وزنی مناسب داشته باشد تا فرد بتواند فعالیت‌های روزمره و کاری خود را به راحتی انجام دهد.

دسته بندی: سایر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد