رضا رش شیلان آباد تمامی ما در مورد میهمان نوازی و سفره‌ی بی ریای کوردهای عزیز خوانده و شنیده‌ایم، ولیکن شنیدن کی بود مانند دیدن !؟ زمانی که روز جمعه ۲۲ دی ماه، خبر زیر بهمن ماندن چند تن از کوهنوردان تیم کاویان نقده، در ارتفاعات کوهستان رندوله‌ی اشنویه ( ڕەندۆڵە)، به گوش مردم شهرهای […]

  

رضا رش شیلان آباد تمامی ما در مورد میهمان نوازی و سفره‌ی بی ریای کوردهای عزیز خوانده و شنیده‌ایم، ولیکن شنیدن کی بود مانند دیدن !؟ زمانی که روز جمعه ۲۲ دی ماه، خبر زیر بهمن ماندن چند تن از کوهنوردان تیم کاویان نقده، در ارتفاعات کوهستان رندوله‌ی اشنویه ( ڕەندۆڵە)، به گوش مردم شهرهای […]

رضا رش شیلان آباد

تمامی ما در مورد میهمان نوازی و سفره‌ی بی ریای کوردهای عزیز خوانده و شنیده‌ایم، ولیکن شنیدن کی بود مانند دیدن !؟

زمانی که روز جمعه ۲۲ دی ماه، خبر زیر بهمن ماندن چند تن از کوهنوردان تیم کاویان نقده، در ارتفاعات کوهستان رندوله‌ی اشنویه ( ڕەندۆڵە)، به گوش مردم شهرهای کوردنشین علی‌الخصوص شهرهای همجوار رسید، سیل پیام‌های تسلی بخش مردم بود که در شبکه‌های اجتماعی سرازیر می‌شد.
اما زمانی به این پیام‌ها جامه‌ی عمل پوشانیده شد که نیروهای خودجوش مردمی، دوشادوش و شاید حتی می‌توان گفت مُصّر‌انه‌تر از نیروهای هلال احمر و در جهت تفقد کوهنوردان مفقودی، در قالب تیم‌های متفاوت اعم از آفرودسواران، جستجوگران، خبرنگاران و… عازم منطقه‌ی حادثه گشتند.
اصل این اتفاق بسی ناخوشایند و ناگوار بود، زیرا چندین فرد در اثر سقوط بهمن در زیر خروارها برف، در هوایی بسیار سرد و طوفانی مانده بودند، جدای از این شرایط نامساعد جوی، آنچه خدشه بر دلها میزد و موجب تشدید مضاعف درد مردم کورد می‌شد، آن بود که کوهستان و کوه موجب و علت این درد مردم بود، زیرا کوردها دائماً معتقد و پایبند به شعار « هیچ دوستی به جز کوهستان‌ها » بودند، اما امروزه کوهستان در حال تبدیل شدن به یک قاتل سریالی برای فرزندان آنان بود.
اما در فرع این اتفاق غیرمنتظره و غیرمترقبه، رویدادی عظیم خلق شد، آن هم همدلی، همراهی و همکاری مردم کوردنشین شهرهای همجوار نقده و اشنویه و مهاباد و پیرانشهر و سایر شهرها بود. عده‌ی کثیری از مردم، ضمن مراجعه به کوهستان رندوله به منطقه‌ی وقوع حادثه رفته و در تفحص و کندوکاو شرکت نمودند.
خیل کثیری هم بصورت غیرمستقیم اعم از تیم آفرود سواران اشنویه جهت تسریع حمل و نقل، خیرین و نیکوکاران با تهیه ی اقلام خوراکی و سایر مردم در این رویداد عظیم سهیم بوده و مصداق بارز « وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ» بودند.
(در راه نیکی و پرهیزگاری همدیگر را یاری و پشتیبانی نمائید ( سوره‌ی المائده آیه‌ی ۲))
با توجه به اینکه تمامی ما معتقد به اصل «كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ» هستیم،
(هر کسی مزه‌ی مرگ را می‌چشد
( سوره‌ی آل عمران آیه‌ی ۱۸۵ ))
می‌دانیم که تمامی نفوس مزه‌ی مرگ را می‌چشند، اما آنچه تا ابد بر دل مردم حک شده و می‌ماند، خلق این رویداد عظیم همدلی و اتحاد مردم کوردنشین شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است.
از خدا بهشت برین را برای کوهنوردان متوفی در حادثه و تسلی خاطر بازماندگان و سلامتی مردم شهرهای مذکور را خواستاریم.

دسته بندی: جامعه, ورزش برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد