true
true
true
مرگ منتسب به آلودگی هوا، سالانه ۲۶ هزار نفر!/ «تهرانیها میروند شمال و آنجا بنزین بیکیفیت میزنند، بنزین تهران استاندارد است» داریوش گلعلیزاده ،رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست میگوید: در بررسیهای انجام شده توسط وزارت بهداشت در ۳۳ شهر( سال ۱۴۰۱)، بیش از ۲۶ هزار نفر بهدلیل مرگومیر […]
false
مرگ منتسب به آلودگی هوا، سالانه ۲۶ هزار نفر!/ «تهرانیها میروند شمال و آنجا بنزین بیکیفیت میزنند، بنزین تهران استاندارد است» داریوش گلعلیزاده ،رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست میگوید: در بررسیهای انجام شده توسط وزارت بهداشت در ۳۳ شهر( سال ۱۴۰۱)، بیش از ۲۶ هزار نفر بهدلیل مرگومیر […]
مرگ منتسب به آلودگی هوا، سالانه ۲۶ هزار نفر!/ «تهرانیها میروند شمال و آنجا بنزین بیکیفیت میزنند، بنزین تهران استاندارد است»
داریوش گلعلیزاده ،رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست میگوید:
در بررسیهای انجام شده توسط وزارت بهداشت در ۳۳ شهر( سال ۱۴۰۱)، بیش از ۲۶ هزار نفر بهدلیل مرگومیر منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست دادند که خسارت معادل آن ۱۱.۳ میلیارد دلار برآورد شده است، طبق این گزارش تهران بیش از ۶ هزار مرگومیر منتسب به آلودگی هوا داشته که خسارت معادل آن ۳ میلیارد دلار است.
ما نه از پالایشگاهها بلکه از جایگاههایی که مردم سوختگیری میکنند کیفیت سوخت را بررسی میکنیم، کیفیت سوخت در تهران بد نیست اما خیلی از تهرانیها به شهرهای شمالی سفر میکنند، سوخت در آن استانها استاندارد یورو چهار پنج ندارد، بنابراین بنزینی که از استانهای اطراف سوختگیری میشود هم در تهران سوزانده میشود.
جلوگیری از آلودگی هوا نیاز به یک زنجیره دارد، سوخت با کیفیت، خودروی استاندارد، مصرف بهینه انرژی و توان بالای حملونقل عمومی، هرکدام از این موارد هم سازمان و متولی خودش را دارد، قانون هوای پاک هم هست اما اجرا نمیشود، وضعیت آلودگی شهرهای ایران میان عوامل مشخص و معلومی معلق است، همه میدانند دلیل این آلودگی چیست اما برای حل مسئله انگار از دست کسی کاری برنمیآید!
true
true
true
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد