مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بازه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در بین اماکن تاریخی سطح استان تخت سلیمان تکاب بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته است. مرتضی صفری، در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اعلام این مطلب افزود: پس از آن کاخ‌موزه باغچه‌جوق، موزه مردم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و […]

  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بازه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در بین اماکن تاریخی سطح استان تخت سلیمان تکاب بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته است. مرتضی صفری، در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اعلام این مطلب افزود: پس از آن کاخ‌موزه باغچه‌جوق، موزه مردم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بازه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در بین اماکن تاریخی سطح استان تخت سلیمان تکاب بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشته است.

مرتضی صفری، در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اعلام این مطلب افزود: پس از آن کاخ‌موزه باغچه‌جوق، موزه مردم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و سه‌گنبد ارومیه در رده‌های بعدی قرار دارند.

او اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان از دو ماه مانده به عید با برگزاری بیش از ۴۰ جلسه در سطح استان برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از ۲۷ دستگاه عضو ستاد جای تقدیر و تشکر دارد به ویژه از استاندار که در طول این مدت راهبری ستاد را برعهده داشتند و همچنین از صداوسیما برای پوشش برنامه‌های ستاد، پخش برنامه‌های فرهنگی با هدف کاهش تصادفات و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: در ایام عید اغلب سفرها به سمت جنوب کشور و مناطق گرمسیر است و متاسفانه در طول سال‌های قبل روی زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر سرمایه‌گذاری زیادی انجام نشده ولی روند ماه‌های اخیر برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری در استان یک روند رو به رشد و مثبت است.

صفری گفت: پروژه تله‌کابین ارومیه از جمله پروژه‌های گردشگری مهم بوده که در صورت تکمیل نقش مهمی در جذب گردشگر خواهد داشت و تاکنون بیشتر مشکلات مربوط به این پروژه برای فعال شدن حل شده است.

بازدید ۵هزار نفر از موزه صنایع‌دستی مدرسه هدایت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این مدت چندین بنای تاریخی مهم از جمله خانه انصاری و مدرسه هدایت تحویل این اداره‌کل شده که نقش مهمی در جذب گردشگر داشته است و در این راستا نوروز امسال بیش از پنج هزار نفر از موزه صنایع‌دستی مدرسه هدایت ارومیه بازدید کردند و به‌زودی مرمت خانه انصاری آغاز می‌شود و عملیات مرمتی مدرسه ۲۲ بهمن در مراحل پایانی هم قرار دارد.

او با اشاره به رشد ۱۷درصدی اقامت در مراکز اقامتی سطح استان تصریح کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در حدود ۱۲۳هزار و ۸۲۱ نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته و ضریب اشغال تخت‌های اقامتی ۴۴درصد بوده که رشد ۱۰درصدی داشته است.

صفری گفت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی، طبیعی، صنایع‌دستی و موزه‌ها با ۲۹ درصد رشد برابر با یک میلیون و ۶۱۱هزار و ۶۷ نفر بوده و نیز در این مدت بازدیدهای نظارتی ۷۴۹ مورد بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات مجتمع‌های بین راهی و اماکن اقامتی در طرح نوروزی امسال به دلیل افزایش نظارت‌ها با کیفیت بهتری نسبت به قبل ارائه شده است، گفت: برپایی ۱۸ بازارچه صنایع‌دستی با ۱۹۲ غرفه، برگزاری نوروزگاه در ۴۳ مکان، فعالیت ۱۴ اتوبوس گردشگری با رشد ۳۳درصد، اجرای طرح اسکان موقت فرهنگیان در ۵۳ مدرسه و … از جمله دیگر اقدامات هستند/.

دسته بندی: تصویری, جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد