قیمت مرغ دوباره از 80000 به 100000 رسید

دبیر انجمن طیور کشور: هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۶۰ هزار تومان و بسته به انصاف فروشنده ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد. پس از خروج ۴۲۰۰ راس دام، هزینه تولید مرغ افزایش یافت و باعث شد برخی از تولیدکنندگان سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید نداشته باشند […]

دبیر انجمن طیور کشور: هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۶۰ هزار تومان و بسته به انصاف فروشنده ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد. پس از خروج ۴۲۰۰ راس دام، هزینه تولید مرغ افزایش یافت و باعث شد برخی از تولیدکنندگان سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید نداشته باشند […]

دبیر انجمن طیور کشور:
هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۶۰ هزار تومان و بسته به انصاف فروشنده ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
پس از خروج ۴۲۰۰ راس دام، هزینه تولید مرغ افزایش یافت و باعث شد برخی از تولیدکنندگان سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید نداشته باشند و در نتیجه تولید به حالت تعلیق درآمده و یا تولید با ظرفیت پایین انجام شود.
عرضه مرغ در بازار کاهش یافته و با کمبود مرغ در بازار مواجه هستیم، بنابراین قیمت مرغ در بازار نیز افزایش یافته است.
وی افزود: ماهانه حدود ۱۱۰ میلیون جوجه تولید می شود که به نظر می رسد این حجم محقق نشده است.
وی تصریح کرد: پس از سرمایه گذاری و خروج ۴۲۰۰ راس دام، قیمت تمام شده تولید مرغ افزایش یافت و باعث شد برخی از تولیدکنندگان سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید نداشته باشند به همین دلیل تولید را متوقف کردند یا با ظرفیت پایین تولید کردند.

فروغی گفت: به ازای هر ۲۰ هزار قطعه جوجه ریزی، ۴ تا ۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است و برخی مرغداران نمی توانند این اعتبارات را تامین کنند، بنابراین تولید نیز کاهش یافته است.وی تاکید کرد: با وجود وعده تامین سرمایه در گردش به مرغداران به صورت اعتباری، این امر هنوز محقق نشده است.

دبیرکل اتحادیه سراسری مرغداران ادامه می دهد: از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، تقاضا برای ارزانتر شدن گوشت مرغ افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت مصوب مرغ زنده ۵۲ هزار تومان است که برای مصرف کنندگان ۷۳ هزار تومان است اما هزینه تولید مرغ زنده به ۵۷ هزار تومان افزایش یافته است و این محصول در دروازه مرغداری من ۶۰ هزار تومان است. در مزرعه و بازار به قول فروشنده قیمت ۸۰۰۰۰ تومان و حداکثر ۱۰۰۰۰۰ تومان است.

فروغی ادامه داد: دستگاه های نظارتی و اتحادیه های فروشندگان مرغ و ماهی نیز باید بر قیمت این محصول در بازار نظارت داشته باشند تا مرغ با قیمت مناسب تری به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با بیان اینکه اگر دولت از خرید مرغ منصرف شود و دستور قیمت گذاری صورت نگیرد، تولید و قیمت محصول متعادل می شود، گفت: عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت مرغ است که آیا قیمت مرغ در بازار افزایش پیدا می کند. اگر مردم آن را نخرند، تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش قیمت می شوند.

وی در خصوص تامین نهاده ها به مرغداران گفت: کمبود نهاده وجود ندارد اما با وجود این بسیاری از مرغداران توان تامین نهاده های مورد نیاز خود را ندارند.بر اساس این گزارش، یکی از اولین اظهارات وزیر جهادکشاورزی جدید، خرید و فروش نسیه نهاده های دامی به مرغداران بود که با توجه به موضوع تامین نقدینگی مرغداران، تصمیم درستی بود.

پس از حذف ۴۲۰۰ تومان ارز واردات نهاده های دامی و ۲۸۰۰۵ تومان عرضه نهاده (افزایش ۷ برابری)، برخی از مرغداران نتوانستند نقدینگی لازم برای تامین نهاده های دامی را تامین کنند.

دسته بندی: خبرهای اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد