تردد گمرکی با آذربایجان عادی و روان است

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی درمورد آخرین وضعیت ارتباط گمرکی با کشور آذربایجان و تردد کامیونی بین دو کشور تاکید کرد: در حال حاضر تردد ناوگان باری بین بین گمرکات دو کشور روان و عادی است و مشکلی وجود ندارد.مجموع صادرات در دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه ۴١۶ هزار تن به ارزش ٢٠٨ میلیون دلار […]

  

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی درمورد آخرین وضعیت ارتباط گمرکی با کشور آذربایجان و تردد کامیونی بین دو کشور تاکید کرد: در حال حاضر تردد ناوگان باری بین بین گمرکات دو کشور روان و عادی است و مشکلی وجود ندارد.مجموع صادرات در دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه ۴١۶ هزار تن به ارزش ٢٠٨ میلیون دلار […]

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی درمورد آخرین وضعیت ارتباط گمرکی با کشور آذربایجان و تردد کامیونی بین دو کشور تاکید کرد: در حال حاضر تردد ناوگان باری بین بین گمرکات دو کشور روان و عادی است و مشکلی وجود ندارد.مجموع صادرات در دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه ۴١۶ هزار تن به ارزش ٢٠٨ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد وزنی ٢٨ درصدی و رشد ارزش ٣ درصدی داشت.  

کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، افغانستان و پاکستان از مقاصد برتر صادرات از استان آذربایجان شرقی بودند.

لیلی نارنجی در نشست خبری امروز با بیان اینکه تبریز در مسیر جاده ابریشم واقع شده است، گفت: تاریخ گمرک استان آذربایجان شرقی نشان از اهمیت و سابقه تبریز در تجارت دارد. و خدا رحمت کند در گمرک جلفا فعال هستند و با وجود اینکه استان آذربایجان شرقی مرز دریایی ندارد دو گمرک منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه گمرک نوردوز پل ارتباطی ایران و اوراسیا و تنها مرز زمینی با اوراسیا است، گفت: کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت به اوراسیا از این گمرک حمل می شود.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی با استناد به آمار واردات و صادرات از گمرکات استان ادامه داد: مجموع صادرات در دو ماه فروردین و اردیبهشت ۴۱۶ هزار تن به ارزش ۲۰۸ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ رشد داشته است. درصد وزن و رشد آن ۳ درصد بود.

اورنجی افزود: ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، روسیه، افغانستان و پاکستان از جمله مقاصد صادراتی استان آذربایجان شرقی هستند.

وی همچنین میزان واردات از گمرکات این استان در دو ماهه امسال را بیان کرد: مجموع واردات از سه گمرک سهلان، تبریز و جلفا ۶۷ هزار تن به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار بوده که ۱۷ درصد بوده است. افزایش نسبت به وزن و افزایش ۱۰ درصدی در ارزش.کشورهای ترکیه، امارات، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، آذربایجان، بلژیک و روسیه از بزرگترین منابع وارداتی هستند.

اورنگی گفت: ۸۰ درصد صادرات استان به کشورهای عراق، ترکیه و ارمنستان و ۲۵ درصد از کل صادرات را محصولات فولادی تشکیل می دهد. همچنین حجم صادرات به روسیه در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال ایلنا در خصوص آخرین وضعیت روابط گمرکی با آذربایجان و تردد کامیون های دو کشور تاکید کرد: در حال حاضر تردد ناوگان باری بین گمرکات دو کشور انجام می شود. نرم و نرمال و مشکلی نداره

وی ادامه داد: زمانی گمرک ترکیه در حال تغییر زیرساخت ها بود و این عملیات عمرانی دو سال به طول انجامید. از این رو گمرک گوربلاگ ترکیه در حال انجام بررسی های ساختمانی بود و امکان تردد کامیون ها از گمرک بازرگان از ایران به ترکیه وجود نداشت و این میزان محموله به گمرک آذربایجان شرقی هدایت شد تا مشکلی با افزایش تردد ایجاد نشود. ۲۴ ساعته بدون تعطیلی در حال بررسی گمرک بودیم و تردد به دلیل افزایش حجم کامیون های باری بود.هیچ یک

دسته بندی: بین الملل برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد