بلینکن: اوکراین هر چه نیاز دارد، در اختیارش قرار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری بین المللی سنور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که امروز در یک سفر رسمی دو روزه وارد کیف شد، تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از اوکراین در برابر روسیه ادامه می دهد. رویترز گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین و ضدحمله […]

به گزارش خبرگزاری بین المللی سنور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که امروز در یک سفر رسمی دو روزه وارد کیف شد، تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از اوکراین در برابر روسیه ادامه می دهد. رویترز گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین و ضدحمله […]

به گزارش خبرگزاری بین المللی سنور، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که امروز در یک سفر رسمی دو روزه وارد کیف شد، تاکید کرد که واشنگتن به حمایت از اوکراین در برابر روسیه ادامه می دهد.

رویترز گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه برای نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین و ضدحمله های آن علیه مواضع روسیه به کیف سفر کرد و تاکید کرد که واشنگتن می خواهد اطمینان حاصل کند که اوکراین یک “بازدارنده قوی” دارد.

بنا بر گزارش ها، بلینکن تنها چند ساعت پس از آخرین حمله هوایی روسیه به کیف وارد پایتخت اوکراین شد.

بر اساس گزارش رویترز، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفته است که بلینکن احتمالاً بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده را به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در طول سفر دو روزه خود اعلام خواهد کرد.

بلینکن اولین مقام آمریکایی است که از اوکراین پس از شروع ضدحمله های اوکراین علیه مواضع روسیه در اوایل ژوئن، به اوکراین سفر می کند.بلینکن که در کنار کولبا ایستاده است، گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که نیاز دارد، نه تنها برای موفقیت در ضدحمله، بلکه برای اطمینان از اینکه در درازمدت نیاز دارد، دارد.» که این کشور یک بازدارندگی قوی دارد.

وی همچنین ادامه داد: ما همچنین متعهد هستیم که به همکاری با شرکای خود ادامه دهیم زیرا آنها یک اقتصاد قوی و یک دموکراسی قوی را می سازند و بازسازی می کنند.

در گزارش رسانه‌ها به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، آمده است که حمله متقابل اوکراین بسیار کند پیش می‌رود و تاکتیک‌های ضعیف مانع آن شده است. با این حال، مقامات اوکراینی از این انتقادات خشمگین هستند و کولبا را وادار کرد تا به منتقدان ضدحملات اوکراین بگوید “خفه شو”.

بر اساس این گزارش، اگرچه اوکراین در ضدحمله خود ده ها روستا و شهر کوچک را به تصرف خود درآورد، اما میدان های مین و تله های ارتش روسیه مانع از پیشروی ارتش اوکراین به مناطق تحت کنترل ارتش روسیه شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سفر بلینکن به اوکراین، گفت که واشنگتن به دنبال ادامه کمک مالی به ارتش اوکراین است تا «این جنگ را تا آخرین اوکراینی دامن بزند».وی تصریح کرد که با این حال، کمک های آمریکا به کی یف بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تاثیری نخواهد داشت.

از سوی دیگر، سفر بلینکن به اوکراین با تایید «رستم عمروف» به عنوان وزیر دفاع اوکراین در پارلمان این کشور همزمان شد. گزینه ای که بسیاری معتقدند اجرای طرح های آمریکا در منطقه خواهد بود.

دسته بندی: بین الملل برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد