آزاد راه ترانزیتی ایران

به گزارش خبرگزاری سنور از تبریز، بزرگراه تبریز – مرند – بازرگان یکی از پروژه های بزرگ آذربایجان شرقی و بخشی از بزرگراه آسیایی به طول ۲۰ هزار و ۵۵۷ کیلومتر است که از کمربندی توشین در مرکز توکیو شروع و پس از آن. با عبور از کره شمالی، چین، ویتنام، کامبوج، تایلند، میانمار، هند، […]

به گزارش خبرگزاری سنور از تبریز، بزرگراه تبریز – مرند – بازرگان یکی از پروژه های بزرگ آذربایجان شرقی و بخشی از بزرگراه آسیایی به طول ۲۰ هزار و ۵۵۷ کیلومتر است که از کمربندی توشین در مرکز توکیو شروع و پس از آن. با عبور از کره شمالی، چین، ویتنام، کامبوج، تایلند، میانمار، هند، […]

به گزارش خبرگزاری سنور از تبریز، بزرگراه تبریز – مرند – بازرگان یکی از پروژه های بزرگ آذربایجان شرقی و بخشی از بزرگراه آسیایی به طول ۲۰ هزار و ۵۵۷ کیلومتر است که از کمربندی توشین در مرکز توکیو شروع و پس از آن. با عبور از کره شمالی، چین، ویتنام، کامبوج، تایلند، میانمار، هند، بنگلادش، پاکستان، افغانستان و ایران به مرز ترکیه و بلغارستان ختم می شود.

این بزرگراه به عنوان بخش مهمی از کریدور (کریدور) بین‌المللی شرق به غرب کشور از گمرک دوغارون در مرز افغانستان آغاز و پس از عبور از تهران به گمرک بازرگان در مرز با ترکیه ختم می‌شود. بخشي از اين مسير از تهران به تبريز ساخته شده و در حال اجراست، قطعه به طول ۶۴ كيلومتر از غرب تبريز آغاز شده و پس از عبور از صوفيان به مرند مي رسد.

بزرگراه تبریز – مرند – بازرگان به طول ۲۵۳ کیلومتر یکی از پرترددترین مسیرهای تجاری و تفریحی منطقه است. اجرای آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و اجرای آن باعث کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت ترافیک جاده ای در این مسیر، افزایش سطح کیفی ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه بزرگراهی کشور و افزایش سهم ایران شده است. بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکیه.احداث پروژه بزرگ و مهم بزرگراه تبریز – بازرگان یکی از وعده های رئیس جمهور سابق در سفر به آذربایجان شرقی بود.

رئیس جمهور اردیبهشت ۹۴ در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی دستور ساخت پروژه حیاتی توسعه شمال غرب کشور و احیای مسیر تاریخی ابریشم و تبریز – مرند – بازرگان را صادر کرد. پروژه بزرگراه راه اندازی شد، اولین پروژه بزرگراه مشترک ایران و ترکیه باید در این محور ساخته شود.

وزیر وقت راه و شهرسازی طول این پروژه را ۲۵۳ کیلومتر عنوان کرد و گفت: بزرگراه تبریز – بازرگان با همکاری سرمایه گذاران خارجی و دولت ساخته می شود. که سرمایه گذار خارجی (ترکیه) در بدو تحقق انصراف داد.

لازم به توضیح است که بر اساس وعده دولت برآورد اولیه تکمیل این پروژه ۵ ساله اعلام شده بود اما پس از گذشت قریب به ۷ سال تنها در یک نقطه از تبریز – صوفیان اجرا شده است و وجود ندارد. اخبار مربوط به اجرای مابقی پروژه

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور پیشتر در حاشیه دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه های زیربنایی مهمی در حال اجراست. در بخش راه آذربایجان شرقی گفت: ۲۴ کیلومتر از اولین بزرگراه تبریز – بازرگان حدفاصل صوفیان به تبریز تا پایان خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود.

دسته بندی: بین الملل, جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد