” احمد طهرانی” روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار سه نویسنده خمین در کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهرستان افزود: نقش کتابداران در افزایش آگاهی جامعه و علاقمندی شهروندان به مطالعه تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه امروز گسترش فضای مجازی موجب شده که مردم کمتر به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند، اظهار داشت: […]

  

” احمد طهرانی” روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار سه نویسنده خمین در کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهرستان افزود: نقش کتابداران در افزایش آگاهی جامعه و علاقمندی شهروندان به مطالعه تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه امروز گسترش فضای مجازی موجب شده که مردم کمتر به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند، اظهار داشت: […]

” احمد طهرانی” روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار سه نویسنده خمین در کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهرستان افزود: نقش کتابداران در افزایش آگاهی جامعه و علاقمندی شهروندان به مطالعه تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه امروز گسترش فضای مجازی موجب شده که مردم کمتر به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است.
فرماندار خمین ادامه داد: کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای معرفی نویسندگان و پژوهشگران این شهرستان استفاده کنند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط بحرانی خمین، برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با محوریت فضای مجازی در این شهرستان برگزار می‌شود.
« اشرف شمسی» شعار بیست و هشتمین دوره هفته کتاب را «دانایی؛ مانایی » بیان کرد و افزود: برنامه‌های گرامیداشت این دوره از هفته کتاب طوری برنامه ریزی شده که کتاب به عنوان بهترین همدم در روزهای کرونا معرفی شود.
وی ادامه داد: کرونا شرایط استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، معرفی نویسندگان و برترین کتابهای داخلی و خارجی را فراهم کرد.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین اضافه کرد: کتابداران این شهرستان از آغاز شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی حضور فعال داشتند و با برگزاری نشست های کتابخوان، آموزش کاردستی و معرفی کتاب در شبکه‌های اجتماعی با اعضای کتابخانه‌های شهرستان در ارتباط بودند.
شمسی گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان، مشاوره، رونمایی کتاب، معرفی نویسندگان بومی، نشست‌های تخصصی هفته کتاب و نقد کتاب در شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های خمین به منظور گرامیداشت هفته کتاب است.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین منابع موجود در کتابخانه‌هاهای شهرستان را ۱۱۳ هزار و ۹۷۷ جلد بیان کرد.
شمسی گفت: زادگاه امام راحل دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد سه باب کتاب در خمین و قورچی‌باشی و سه باب در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد قرار دارند.
وی افزود: ۱۱ کتابدار در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به علاقمندان کتاب و مطالعه خدمات ارائه می‌دهند و سه هزار و ۵۷۰ نفر عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

در این آیین از کتابهای ” اشک حسرت” سروده ” داود عزیمی “، “ریاضیات مقدماتی” نوشته ” شهرام رضایی ” و ” لکنت زبان و راه های درمان آن” اثر ” غلامرضا عبدلی” رونمایی شد و از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب”ریحانه” تجلیل شد.
خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده است.
یست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

دسته بندی: فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد