نمایندگان آذربایجان غربی به فکر وحدت ملی باشند/ ایجاد تنش قومی سودی ندارد   به گزارش پایگاه خبری سنور : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واکنش نماینده نقده و اشنویه در خصوص اشتباه سهوی رسانه ملی گفت: متاسفانه استان آذربایجان غربی در بسیاری از سرانه های زیر ساختی در پایین ترین […]

  

نمایندگان آذربایجان غربی به فکر وحدت ملی باشند/ ایجاد تنش قومی سودی ندارد   به گزارش پایگاه خبری سنور : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واکنش نماینده نقده و اشنویه در خصوص اشتباه سهوی رسانه ملی گفت: متاسفانه استان آذربایجان غربی در بسیاری از سرانه های زیر ساختی در پایین ترین […]

نمایندگان آذربایجان غربی به فکر وحدت ملی باشند/ ایجاد تنش قومی سودی ندارد

 

به گزارش پایگاه خبری سنور : نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واکنش نماینده نقده و اشنویه در خصوص اشتباه سهوی رسانه ملی گفت: متاسفانه استان آذربایجان غربی در بسیاری از سرانه های زیر ساختی در پایین ترین رده کشور قرار دارد و در این وضعیت برخی نمایندگان به جای جذب اعتبارات و تقویت وحدت ملی به تفرقه پراکنی و دامن زدن به تنش های قومی در استان می پردازند.
جلال محمودزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کردپرس تاکی کرد: در پی اعتراض عجیب علی زنجانی، نماینده نقده و اشنویه در مجلس و نامه نگاری ایشان با معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در خصوص درج نام مهاباد به عنوان استان در مراسم شیرخوارگان حسینی که از شبکه افقی پخش شد، باید به چند نکته اشاره شود.

او ادامه داد: بسیار مایه تعجب است که ایشان در حالیکه بیش از یک ماه است دیگر رئیس مجمع نمایندگان استان نیستند اما در نامه خود به معاون حقوقی و امور مجلس خود را با این عنوان مطرح کرده اند. در حالیکه ایشان از ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ تیر ۱۴۰۱ خرداد به مدت شش ماه با رای گیری نمایندگان به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی انتخاب شده بود. اما با اتمام این دوره از ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ تا کنون بیش از یک ماه است که هیچ مسئولیتی در رئیس مجمع استان آذربایجان غربی ندارد.

محمودزاده تصریح کرد: متاسفانه جناب زنجانی سابقه ایجاد حاشیه و تنش های قومیتی و تفرقه پراکنی در سطح استان را دارند در حالیکه استان آذربایجان غربی با مشکلات متعددی در حوزه راه، آب، گاز رسانی، روبه رو است و در سرانه های زیرساختی، استان در سرانه بهداشت در رده ٢٧ در سرانه آموزش و پرورش در رتبه ٢٩ و در سرانه راه های بین شهری رتبه ٢٥ کشوری را داراست.

نماینده مهاباد در مجلس تاکید کرد: از همه مهمتر دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است و نمایندگان استان بهتر از با نگاهی توسعه گرایانه و مطالبه گر به فکر جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات و ارتقا توسعه استان آذربایجان غربی باشند.

او در ادامه با اشاره به کاهش تعداد پروازها در فرودگاه ارومیه گفت: در حال حاضر در فرودگاه ارومیه در روز تنها دو پرواز داخلی انجام می شود در حالیکه استان آذربایجان شرقی در مجاورت استان ما روزانه ۱۰ تا ۱۲ پرواز دارد. موانع توسعه در استان آذربایجان غربی زیاد است و بهتر از نمایندگان به حل این مشکلات بپردازند تا اینکه به مسائل قومیتی دامن بزنند و سعی کند این مسائل را برجسته کنند که به وحدت ملی ضربه بزند.

او در پایان تاکید کرد: آذربایجان غربی به وحدت ملی نیاز دارد و نیاز است نمایندگان بر اساس آمایش سرزمین به تقویت سرانه های زیرساختی و شتاب گرفتن روند توسعه در استان کمک کنند و نطرح مسائل حاشیه ایی و تنش های قومی خودداری کنند.

گفتنی است؛ هفته آینده انتخابات تعیین رئیس جدید مجمع نمایندگان استان در شمال استان (به دلیل نوبت قرعه کشی( انجام می گیرد.

 

دسته بندی: خبرهای سیاسی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد