امیرحسن ندایی مستندساز و تهیه‌کننده با اشاره به اهمیت سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر موضوعی که به زمینه‌های اجتماعی زندگی انسانی مرتبط است می‌تواند به عنوان موضوع سینمای مستند مطرح شود. وی ادامه داد: موضوع سلامت یکی از موضوعات اصلی جوامع انسانی است. به همین دلیل باید در وهله اول به […]

  

امیرحسن ندایی مستندساز و تهیه‌کننده با اشاره به اهمیت سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر موضوعی که به زمینه‌های اجتماعی زندگی انسانی مرتبط است می‌تواند به عنوان موضوع سینمای مستند مطرح شود. وی ادامه داد: موضوع سلامت یکی از موضوعات اصلی جوامع انسانی است. به همین دلیل باید در وهله اول به […]

امیرحسن ندایی مستندساز و تهیه‌کننده با اشاره به اهمیت سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر موضوعی که به زمینه‌های اجتماعی زندگی انسانی مرتبط است می‌تواند به عنوان موضوع سینمای مستند مطرح شود.

وی ادامه داد: موضوع سلامت یکی از موضوعات اصلی جوامع انسانی است. به همین دلیل باید در وهله اول به خوبی تبیین شود و سپس ابعاد مختلف آن از جمله بهداشت، سلامت فیزیکی و روانی، روابط و روانشناسی اجتماعی و… تشریح شود.

عضو هیئت‌علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: بنا بر همین ضرورت‌ها، برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت را می توان از اقدامات لازم در حوزه‌های فرهنگی و ارتقاء سطح سلامت جامعه برشمرد که در صورت برخورداری از حمایت های لازم، بازخوردهای اجتماعی بالایی خواهد داشت.

ندایی با اشاره به کیفیت فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره، اظهار داشت: کیفیت فیلم‌های مستند در مرحله داوری فراتر از انتظار بود و برخی از فیلم‌ها به لحاظ فرم و محتوا به حدی درخشان بودند که می‌توان ادعا کرد انتخاب فیلم برگزیده یک رقابت نفس‌گیر و دشوار است.

عضو هیئت‌ داوران جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اضافه کرد: در کنار کیفیت سینمایی و ساختاری فیلم‌ها، یکی از نکات مثبت در فیلم‌های دریافتی، تنوع در محتوا بود. در واقع فیلمسازان به خوبی توانسته بودند ابعاد مختلف سلامت و مهرورزی در این حوزه را هنرمندانه به تصویر بکشند.

این مستندساز ادامه داد: خوشبختانه جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در همین دو دوره برگزاری توانسته است اعتماد هنرمندان را به خوبی جلب کند بطوریکه تعداد آثار ارسالی و کیفیت آنها رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری این جشنواره با بکارگیری ظرفیت‌های مجمع خیرین سلامت، اظهار داشت: این نوع برگزاری سبب پایداری بیشتر جشنواره خواهد شد و علاوه بر آن زمینه‌ساز حضور بیشتر خیرین در رویدادهای فرهنگی و حمایت از رخدادهای سینمایی است.

ندایی گفت: امروزه و با توجه به شرایط موجود، تلفیق و ادغام ظرفیت‌ها و داشته‌های هنرمندان و خیرین یک ضرورت برای بهبود کیفیت زندگی اجتماعی است که این مهم به خوبی در قالب جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت صورت پذیرفته است.

استاد دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: در کنار خیرین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باید خود را به حمایت از این رویداد فرهنگی ملزم بداند چراکه موضوع این جشنواره یکی از رسالت‌های ذاتی این وزارتخانه است.

وی در ادامه افزود: حضور و حمایت‌های مادی و معنوی وزارت بهداشت از جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت سبب می‌شود این جشنواره جوان با جدیت بیشتری به کار خود ادامه دهد و به عنوان بازوی فرهنگی حوزه سلامت، نقش خود را در آگاهی‌بخشی به جامعه و حتی پیشگیری از بیماری‌های مختلف روحی، روانی، فیزیکی و اجتماعی، و فرهنگسازی در بحث امور خیریه در حوزه سلامت ایفا کند.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» به صورت آنلاین برگزار می‌شود

دسته بندی: سلامت, فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد