جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نطق تند خود در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت رئیسی و وعده‌هایی که عملی نشد، گفت: آقایان مسئول، مردم از عملکردتان اصلا رضایت ندارند! ایران در دی امسال در جمع ٨ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم قرار گرفته است. با پاک کردن صورت مسئله […]

  

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نطق تند خود در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت رئیسی و وعده‌هایی که عملی نشد، گفت: آقایان مسئول، مردم از عملکردتان اصلا رضایت ندارند! ایران در دی امسال در جمع ٨ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم قرار گرفته است. با پاک کردن صورت مسئله […]

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نطق تند خود در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت رئیسی و وعده‌هایی که عملی نشد، گفت: آقایان مسئول، مردم از عملکردتان اصلا رضایت ندارند! ایران در دی امسال در جمع ٨ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم قرار گرفته است. با پاک کردن صورت مسئله و فرافکنی ها نمی توان کشور را اداره کرد!
به گزارش سنور، جلال محمودزاده امروز ١١ بهمن ماه در صحن علنی مجلس با اشاره به وعده های انتخاباتی رییس جمهور و عملی نشدن آنها گفت: من میخواهم از طریق این تریبون از درددل مردم بگویم هر چند شاید به مذاق عده ای خوش نیاید! آقای رئیس‌جمهور؛ مردم از عملکرد دولت شما اصلا رضایت ندارند.

او ادامه داد: جناب رئیسی در دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که از جمله آنها؛ ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های درمان، احیای برجام، تک رقمی نمودن و کاهش تورم، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، متناسب سازی قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال بود اما سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم از سپری شدن دولت سیزدهم چه بر سرشان آمده است؟!

محمودزاده بیان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار در دی ماه ۱۴۰۱ تورم به بیش از ۴۶ درصد در کشور رسیده است و ایران در دی امسال در جمع ٨ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم قرار گرفته است.

او با اشاره به نامه سرگشاده ٦١ نفر از اقتصاددانان کشور در ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ به رئیس جمهور و ابراز نگرانی آنها در خصوص احتمال ایجاد تورم سه رقمی در کشور و عواقب ادامه سیاست های دولت گفت: آیا به این هشدارها توجهی شد؟

محمودزاده ادامه داد: جناب رئیسی در فروردین ۱۴۰۱ در دیدار با هنرمندان علت اصلی تورم و گرانی در کشور را تورم ۴۰ درصدی دولت پیشین عنوان کرد اما سیاست های دولت سیزدهم و خود رئیس جمهور با حذف یکمرتبه ارز ترجیحی باعث شدند قیمت کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ و دیگر اقلام مصرفی مردم چندین برابر با افزایش قیمت روبرو شوند،

نماینده مهاباد در مجلس اظهار کرد: در خصوص کنترل ارز خارجی هم در در عمر دولت سیزدهم متاسفانه قیمت دلار با ۷۶ درصد افزایش به ۴۵ هزار تومان رسیده است. در رابطه با احیای برجام هم جناب رئیسی در زمان انتخابات وعده دادند که برجام را یک دولت مقتدر می تواند احیا کند اما اولین دوره مذاکرات برجام در دولت رئیسی با چند ماه تاخیر در آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد و به دلیل کارشکنی های روسیه و جنگ اوکراین توافقی حاصل نشد و برجام به بن بست کامل کشیده شد، نتیجه آن هم متاسفانه صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام شد و از نظر دیپلماسی خارجی هم دولت سیزدهم با اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روبه رو شد.

او با اشاره به ضعف گسترده در دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم اضافه کرد: موضع گیری دولت های چین و عراق در رابطه با خلیج فارس و جزایر سه گانه ایرانی، ناتوانی و ضعف عملکرد دولت در احقاق سهم کشور از دریای خزر، سدسازی های متعدد ترکیه بر روی آب های مرزی و رودخانه های ارس، دجله و فرات هم بخش دیگری از این موارد است.

محمودزاده ادامه داد: در مقابل سوال می شود آیا برگزاری کنگره بی فایده و هزینه بر “زنان تاثیر گذار” در کشور در اوج فقر و تورم کمرشکن اقدام صحیحی بود؟ آیا این همان اقتداری بود که دولت جناب رئیسی وعده داده بود؟

نماینده مجلس تاکید کرد: دولتی که با شعار آزادی بیان و بالا بردن آستانه تحمل و صبر مسئولین بر سر کار آمد، اما متاسفانه نتوانست این مورد را هم عملی کند چرا که آمارها نشان می دهد در سه ماهه اول سال جاری شکایت های دولت از اصحاب رسانه به نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: اخراج اساتید دانشگاهی و معلمان مدارس حذف فله ای نیروهای توانمند و با سابقه در بدنه کارشناسی وزارت خانه ها به بهانه گرایشات سیاسی و بکارگیری نیروهای فاقد تجربه و فاقد صلاحیت علمی به بهانه پیروی از یک جریان سیاسی خاص متاسفانه این جابجایی های فله ای به دهیاران روستاهای رسیده و رویکرد امنیت قضایی در بدنه دولت به جای رویکرد سیاسی و اجرایی، افزایش یافته است.

نماینده مهاباد بیان کرد: در رابطه با شعار تولید سالانه یک میلیون مسکن هم باید گفت این مورد نه تنها محقق نشده بلکه قیمت مسکن به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته به طوری که آرزوی خانه دار شدن برای ایرانیان به آرزوی تامین رهن مسکن تنزل پیدا کرده است است. در رابطه با وعده جناب رئیسی برای حل یک هفته ای مشکل بورس و کاهش نرخ ارز و پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه برای ایرانیان هم میبینیم که نه تنها مشکل بورس حل نشده بلکه بعد از گذشت یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم وضعیت بورس روز به روز بدتر شده و گرفتاری های مردم در این خصوص افزوده شده است.

او در رابطه با شعار افزایش سرعت اینترنت هم که از نگرانی های رئیس جمهور در زمان انتخابات بود. اظهار کرد: ببینید که اینترنت در حال حاضر در چه وضعیت نامناسبی قرار دارد!

محمودزاده با اشاره به رشد ۱۷ درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کشور گفت: بلاتکلیفی معلمان حق التدریس،۱۲ برابر شدن فرار سرمایه از کشور، کمبود ۱۰۶ قلم از داروها و بحران تامین دارو هم از جمله دیگر موارد بحرانی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

نماینده مهاباد در پایان گفت: متاسفانه در بدنه دولت و مجلس برخی فکر می‌کنند که با پاک کردن صورت مسئله بر آبرو و حیثیت دولت اضافه می‌شود در حالی که آنها کاملا در اشتباه اند و باید گفت با ان شاالله و ماشاالله گفتن و فرافکنی و انداختن تقصیر مشکلات بر عهده دیگران نمی توان کشور را اداره کرد.

دسته بندی: خبرهای اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد