استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدارس بستری مناسب برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی است و باید از این بستر بیش از پیش برای اطلاع‌رسانی استفاده شود. محمدمهدی شهریاری روز شنبه در پنجمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی‌ افزود: اغلب مردم با حقوق شهروندی خود ناآشنا هستند و این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است. وی ادامه داد: […]

  

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدارس بستری مناسب برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی است و باید از این بستر بیش از پیش برای اطلاع‌رسانی استفاده شود. محمدمهدی شهریاری روز شنبه در پنجمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی‌ افزود: اغلب مردم با حقوق شهروندی خود ناآشنا هستند و این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است. وی ادامه داد: […]

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدارس بستری مناسب برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی است و باید از این بستر بیش از پیش برای اطلاع‌رسانی استفاده شود.

محمدمهدی شهریاری روز شنبه در پنجمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی‌ افزود: اغلب مردم با حقوق شهروندی خود ناآشنا هستند و این موضوع نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.

وی ادامه داد: آشنایی با حقوق شهروندی موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود و باید به صورت عمومی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به برخی فعالیت‌های این نهاد در تابستان، گفت: نقل و انتقالات با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از زمستان سال ۹۷ آغاز و تا بهار ۹۸ به اتمام رسید و با موفقیت انجام شد.

ابراهیم محمدی درباره آمار نقل و انتقالات نیز اظهار داشت: از بین یکهزار و ۱۱۷ نفر متقاضی ۴۷۰ نفر بین شهرهای استان جابجا شدند و از بین ۴۲۵ متقاضی ۲۳۰ نفر به خارج از استان انتقال یافتند و ۱۶۰ نفر ورودی داشتیم.

وی در زمینه جذب نیروهای حق‌التدریس و نهضتی هم گفت: بیش از یکهزار و ۷۹۵ نفر جذب شدند در حالی که سه هزار و ۷۷۰ نفر نیروی حق‌التدریس در استان وجود دارد که در قالب‌های مختلف فعال هستند و قانون اجازه جذب آنان را به صورت حق‌التدریس داده است.

وی اضافه کرد: معلم تمام‌وقت نیز قانون مصوب دیگری بود که ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان برای آن اعلام آمادگی کردند و ما جزو استان‌های برتر کشور در جذب معلم تمام‌وقت بودیم و بخشی از کمبود نیروی انسانی جبران شد.

وی گفت: ۱۲۵ هزار نفر ساعت کمبود نیروی انسانی در منطقه موجود بود، که در سال تحصیلی جاری به روش‌های یادشده جبران شد.

محمدی اظهار داشت: در موضوع بازماندگان از تحصیل نیز این استان نیازمند توجه بوده و تعداد بازمانده از تحصیل استان به دلایل گوناگون بالاست.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۹ هزار نفر در پیش‌دبستانی استان جذب شده‌اند و افزایش جذب نوآموزان پیش‌دبستانی مثل سال قبل جزو سیاست‌ها و برنامه‌های این نهاد است.

محمدی بیان کرد: آذربایجان‌غربی با افزایش جذب پیش‌دبستانی‌ها به میزان ۲۱.۴ درصد، رتبه اول جذب کشوری را داشت و با میانگین کشوری همچنان ۰.۸ فاصله دارد.

وی درباره بند ۳ اجلاسیه استانی نماز نیز گفت: امسال بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب محور اجلاس نماز، نماز و دانش‌آموز است و به خاطر آن یکسری پیش اجلاسیه‌هایی تدارک دیده شده است و ما این پیش اجلاسیه‌ها را گسترده در نظر گرفتیم و برگزاری آن را ابتدا از مدارس شروع می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه ۱۲ آذرماه تاریخ برگزاری این اجلاسیه است، اظهار داشت: ترویج نماز از موارد دارای اهمیت بودده و لازم است تا یک رقم مطلوبی برای برگزاری این اجلاسیه‌ها اختصاص یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز گفت: ضرورت مساله نماز بر کسی پوشیده نیست و طراحان مساله در سطح کلان بر اهمیت آن واقفند؛ خداوند مومنان را کسانی می‌داند که اگر به قدرت رسیدند بر اقامه نماز تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی بیان کرد: دست‌اندرکاران مدارس باید در زمینه نماز جماعت تلاش کنند و این موضوع بسیار مهمی بوده و لازم است در جلسه‌ای مجزا مباحث و موضوعات مرتبط جمع‌بندی و مشکل‌گشایی شود.

گزارش اقدامات مربوط به مصوبه‌های قبلی جلسات شورا، آخرین اقدامات انجام شده در زمینه جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از فضاهای آموزشی مدارس استان، ساماندهی، واگذاری و جابجایی برخی فضاهای آموزشی شهرستان‌ خوی در راستای ساماندهی پروژه‌های خیرساز آن شهرستان از گزارش‌های ارائه شده در استان بود.

تامین منابع مالی جهت برگزاری اجلاسیه نماز با هدف جریان‌سازی فرهنگی و دینی در استان از جمله سایر دستور کارهای جلسه بود.

دسته بندی: جامعه, گفتگو برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد