فوتبال پدیده ای نوظهور و اجتماعی است که بخش عظیمی از مردم در سراسر جهان را درگیر خود کرده و طی دو دهه گذشته به یکی از سود اور ترین حوزه های اقتصاد تبدیل شده است. بسیاری ار ثروت مندان جهانی اکنون و ب جای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف وارد فوتبال شده اند […]

  

فوتبال پدیده ای نوظهور و اجتماعی است که بخش عظیمی از مردم در سراسر جهان را درگیر خود کرده و طی دو دهه گذشته به یکی از سود اور ترین حوزه های اقتصاد تبدیل شده است. بسیاری ار ثروت مندان جهانی اکنون و ب جای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف وارد فوتبال شده اند […]

فوتبال پدیده ای نوظهور و اجتماعی است که بخش عظیمی از مردم در سراسر جهان را درگیر خود کرده و طی دو دهه گذشته به یکی از سود اور ترین حوزه های اقتصاد تبدیل شده است.
بسیاری ار ثروت مندان جهانی اکنون و ب جای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف وارد فوتبال شده اند و دلار های خود را به علت سوداوری فراوان در این رشته ورزشی هزینه می کنند.
اما این مهم در ایران و به علت های مختلفی همچون نبود سازوکارهای حرفه ای باشگاه داری و … با استقبال کمی همراه بوده است هر چند هستند کسانی که به دو علت عشق به فوتبال و منفعت طلبی ریال های خود را وارد این رشته ورزشی کردند.
بنا به امار رسمی بیش از ۸۰ درصد تیم های فوتبال ایران در سطح لیگ های دو، یک و برتر از منابع دولتی تغذیه می کنند هر چند تیم های نیزهستند که به علت های مختلفی از چنین منابعی بی بهره می مانند و مانده اند.
تیم فوتبال سردار بوکان یکی از باشگاه های مردمی است توانسته طی فعالیت ۵ ساله خود در لیگ دسته دوم فوتیال کشور علی الرغم مشکلات هویتی و مالی نیروی عظیمی از جوانان را به خود جذب کند.بر هیچ کسی پوشیده نیست که توسعه فوتبال تنها بر اساس دو فاکتور مهم مدیریت کارامد و امکانات می تواند ادامه دار باشد که متاسفانه سردار بوکان به علت های مختلف از جمله عدم منابع مالی شفاف، عدم حمایت مسئولان استان و شهرستان، عدم مشخص شدن مالکیت اصلی تیم و …از هر دوی این فاکتور ها طی چند سال گذشته بی بهره بوده است.
سردار بوکان در لیگ دسته دوم که طی ۴ فصل گذشته دارای مشکلات عدیده ای بود اکنون و در اغاز پنچمین فصل حضور خود در لیگ جدای از مشکلات بالا با با قهر مسئولان استانی و شهرستانی نیز رو به رو شده تا جایی که مسئولان تیم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به شدت علیه مسئولان استانی و شهرستانی موضوع گرفتند.
حال باید به مسئولان استان همچون استاندار محترم و رئیس اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان شهرستانی گفت: حمایت از سردار،حمایت از بیش از ۲۵هزار علاقمند به فوتبالیستی است که در سرمای ۳۰ درجه بوکان به تشویق این تیم پرداخته اند و بارهای بار حماسه ساز شدند.
آقای استاندار افکار عمومی از شما انتظارها دارد همچنانکه میلیون ها تومان به تیم های خصوصی ارومیه و دیگر شهرهای استان کمک کرده اید و کمک می کنید نیم گاهی نیز به محبوب ترین تیم استان بیندازید و دین خود به فوتبالدوستان نه تنها بوکانی بلکه از سردشت گرفته تا مهاباد و پیرانشهر اشنویه را اداکنید.بی تردید طی چند سال گذشته هیچگاه شاهد توزیع امکانات و بودجه های ورزشی به صورت صحیح و عادلانه در سطح استان نبوده ایم که لازم است این مهم دچار تغییرات اساسی شود و شهرهای همچون بوکان بویژه تیم محبوب سردار در نیز هبه های شما جای داشته باشد.
عدم حمایت مالی و معنوی مسوولین از سردار طی سال گذشته سبب شد مدیر عامل و اسپانسر این تیم در نشستی با خبرنگاران از سه شرط مهم تعین مالکیت، کمک مسئولان و پرداخت بدهی های گذشته سردار برای ادامه همکاری با این تیم سخن به میان آورد.
بازگلی در این نشست خبری رسما عنوان کرد هر چقدر مسئولان شهرستانی و استانی برای تیم سردارهزینه کنند بنده نیز به این میزان هزینه می کنم .
بی شک این تیم توانمند نشان داد که شایسته‌ی حمایت همه‌جانبه مردم و مسوولان است و سزاوار نیست تنها نماینده‌ی فوتبال استان در لیگ دسته دوم را به حال خود رها کرد.امیدوارم مسوولین به فوتبال به عنوان یک ورزش صرف نگاه نکنند و به خوبی به اهمیت این ورزش پرطرفدار پی ببرند به خصوص در نقشی كه در رابطه با مبارزه با یزه‌كاری‌های اجتماعی و نیز سوق دادن جوانان شهر خرم‌آباد به عنوان بیكارترین شهر كشور می‌تواند داشته باشد.

دسته بندی: جامعه, ورزش برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد