ابراهیم الماسی شاید اگر ادارات هم در پایان هر سال مثل دانش آموزان آزمون پایانی داشتن، اداره راه و شهرسازی شهرستان بوکان از آخر اول می شد. در طول سال گذشته در خصوص ترمیم و بازسازی راههای دسترسی بین شهری و روستایی اقدام درخوری نداشته است و هر روز از یکی از روستاها داد و […]

  

ابراهیم الماسی شاید اگر ادارات هم در پایان هر سال مثل دانش آموزان آزمون پایانی داشتن، اداره راه و شهرسازی شهرستان بوکان از آخر اول می شد. در طول سال گذشته در خصوص ترمیم و بازسازی راههای دسترسی بین شهری و روستایی اقدام درخوری نداشته است و هر روز از یکی از روستاها داد و […]

ابراهیم الماسی

شاید اگر ادارات هم در پایان هر سال مثل دانش آموزان آزمون پایانی داشتن، اداره راه و شهرسازی شهرستان بوکان از آخر اول می شد. در طول سال گذشته در خصوص ترمیم و بازسازی راههای دسترسی بین شهری و روستایی اقدام درخوری نداشته است و هر روز از یکی از روستاها داد و فغان اهالی از وضعیت نامناسب راه اسفالته خود در می آید، بدون اینکه مسئولین شهرستانی خاصه نماینده، فرماندار و اداره راه توجه ای داشته باشند.
از مسیر جاده برهان از خروجی امیرآباد تا روستای عیسی کند که تحت پوشش اداره راه شهرستان بوکان است، وضعیت جاده بسیار درد آور و اسفناکه است. این در حالی است که سهم شهرستان مهاباد به یمن تلاش نماینده آن شهرستان، وضعیت بسیار بهتری دارد و فاز اول آن در جریان دعوت نماینده از مسئولین سازمان راهداری کشور در تیر ماه سال گذشته روکش اسفالت آن به طول ۱۲ کیلومتر انجام شد و فاز دوم هم طبق اخبار منتشر شده به طول ۱۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است. گویا نماینده مهاباد با دعوت از این مسئولین، به راننده خود که در معیت آن مقامات کشوری بوده دستور داده تا عمداً بیشتر به چاله و چوله ها بزند تا کله آن مقامات عظما به سقف خودرو بخورد تا مغزشان بکار بیافتد و وضعیت و حال و روز عبور کنندگان از این جاده را درک کنند و کار ساز هم شد. حال مانده نماینده بوکان تا آن موبایل سحر آمیزش را از کمر برکشد بیرون و نسبت به اخذ اعتبار برای ترمیم جاده های بحرانی این شهرستان در اسرع وقت اقدام کنند.
از همه تأسف بارتر نحوه پرکردن چاله های است که خود تبدیل به معضل دیگری(دست انداز) شده است. آنقدر غیر اصولی و غیر کارشناسی پر شده اند که انگار این اداره فاقد کارشناس در حوزه راه و شهرسازی است و به نظر می رسد یک نیسان پر اسفالت کرده و یک کارگر را برای چند ساعت بکارگیری کرده و به او تکلیف کرده اند که در هر چاله چند بیل اسفالت ریخته و برود! بدون هیچ تخلیه اسفالت قبلی و زیر سازی و هم سطح کردن ترمیم با اسفالت قبلی که اکنون این مشکل هم به انبوه خرابیهای این جادها اضافه شده است.
از وضعیت راهها بگذریم که یکی از یکی بدتر و عقب مانده تر از سهم سایر شهرستانهای همجوار است، بپردازیم به پروژه زیرگذر روستای شیخلر که وارد سال سوم خود شده است و هنوز هم در نیمه راه است! این پروژه هر جایی دیگری بود بایستی در عرض شش ماه به اتمام می رسید، ولی در سایه کوتاهی مسئولین شهرستان بوکان بعد از سه سال هنوز نیمه تمام رها شده است و من مانده ام که کارکرد اداره راه شهرستان بوکان در سال گذشته چی بوده است! نه اعتباری برای این پروژه جذب شده، نه اعتباری برای ترمیم راههای مواصلاتی شهرستان انجام شده است! چرا کاری می کنید که مردم فکر کنند که آیا بود و نبود این اداره فرقی به حال این شهرستان محروم داشته است؟ مثلاً اگر نبود قرار بود چه بلایی بیش از این بر سر راههای این شهرستان بیاید که نیامده است؟
سال ۱۴۰۰ که گذشت، امیدواریم حداقل در سال جدید شاهد حرکتی از این اداره باشیم تا ان شالله مردم در گذر از راههای این شهرستان در آرامش بیشتری برانند و خرج کمتری در تعمیرگاههای جلوبندی بپردازند و دعا گوی مسئولین شهرستان باشند.
البته جاده های داخل شهری هم برای خرابی دست کمی از جاده های برون شهری ندارند. ورودی شاهین دژ، ورودی میاندوآب، ۵۰ متری ساحلی و … اکثراً نیاز به روکش مجدد اسفالت دارند که ان شالله شورا و شهردار همت کنند و نسبت به ترمیم آنها اقدام نمایند.

دسته بندی: جامعه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد