کریس مورفی سناتور حزب دموکرات روز سه شنبه در انتقاد به سیاست‌های رییس جمهوری امریکا در خاورمیانه گفت: بحران‌هایی که ترامپ در جاهای مختلف منطقه ایجاد کرد، سرانجام منجر به حمله به سفارت واشنگتن در بغداد شده است. به دنبال حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد مورفی در صفحه توییتری نوشت: سیاست خارجی ترامپ […]

  

کریس مورفی سناتور حزب دموکرات روز سه شنبه در انتقاد به سیاست‌های رییس جمهوری امریکا در خاورمیانه گفت: بحران‌هایی که ترامپ در جاهای مختلف منطقه ایجاد کرد، سرانجام منجر به حمله به سفارت واشنگتن در بغداد شده است. به دنبال حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد مورفی در صفحه توییتری نوشت: سیاست خارجی ترامپ […]

کریس مورفی سناتور حزب دموکرات روز سه شنبه در انتقاد به سیاست‌های رییس جمهوری امریکا در خاورمیانه گفت: بحران‌هایی که ترامپ در جاهای مختلف منطقه ایجاد کرد، سرانجام منجر به حمله به سفارت واشنگتن در بغداد شده است.

به دنبال حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد مورفی در صفحه توییتری نوشت: سیاست خارجی ترامپ در حمایت از اعتراضات خیابانی ضد ایرانی هم اکنون به اعتراضات ضد آمریکایی در بغداد منتهی شده‌است.
مورفی در ادامه نوشت: حمله به سفارت آمریکا در عراق بیانگر اقدامات فاجعه بار ترامپ برای حفظ منافع آمریکا در جای‌جای منطقه خاورمیانه است.
سناتور مورفی در توییت دیگری یاد آور شده که حمله به سفارت آمریکا در بغداد نتیجه بحران‌های ترامپ در خاورمیانه از جمله تحریک بیشتر (نیروهای طرفدار) ایران برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه، هجوم ترکیه به سوریه، نادیده گرفتن نقش عربستان در قتل خاشقچی، شکست توافق صلح اسرائیل و فلسطین، از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران، ادامه تنش میان قطر و عربستان و خرید تسلیحات نظامی ترکیه از روسیه است.
در جریان حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، “باب منندز” مقام ارشد کمیته روابط خارجی سنا روز سه شنبه گفت: ترامپ باید به دلیل ناکارآمدی در حفظ امنیت سفارت آمریکا در بغداد پاسخگو باشد.
نماینده حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا پس از حمله معترضان از دولت ترامپ خواستار توضیحاتی به کنگره در مورد عدم موفقیت حفظ امنیت سفارت آمریکا در بغداد شد.
منندز در بیانیه‌ای حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم و عنوان کرد که اطمینان از حفظ جان و مال دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت در اولویت قرار داده است.

وی همچنین از دولت عراق خواست تا در حفاظت از پرسنل ایالات متحده در منطقه کمک کند.
منندز در بیانیه خود خطاب به دولتمردان عراقی نوشت: من از همه عراقی‌ها از جمله دولت و نیروهای امنیتی می‌خواهم که همکاری با نیروهای امنیتی آمریکایی و پرسنل دیپلماتیک را برای بازیابی امنیت و نظم ادامه دهند.
هواپیماهای آمریکا یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که ۲۵ کشته و ۵۱ زخمی برجای گذاشت.
ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملاتی علیه پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.
حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت را در مردم عراق ایجاد کرده و معترضان در واکنش به این اقدام امروز به سفارت واشنگتن در بغداد حمله کردند و در تازه‌ترین تحولات نیروهای ویژه عراقی نزدیک این سفارت مستقر شدند و در اثر درگیری‌ها، شماری زخمی شدند.

دسته بندی: بین الملل برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد