دبیر جشنواره بین المللی کرکوک از عقد تفاهم نامه همکاری جشنواره استانی «ناله شکینه» بوکان و جشنواره بین المللی «کرکوک» خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سنور به نقل از کردپرس، نژاد نجیم، دبیر جشنواره بین المللی کرکوک، ضمن تمجید از نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «ناله شکینه» بوکان از عقد تفاهم نامه همکاری بین این […]

  

دبیر جشنواره بین المللی کرکوک از عقد تفاهم نامه همکاری جشنواره استانی «ناله شکینه» بوکان و جشنواره بین المللی «کرکوک» خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سنور به نقل از کردپرس، نژاد نجیم، دبیر جشنواره بین المللی کرکوک، ضمن تمجید از نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «ناله شکینه» بوکان از عقد تفاهم نامه همکاری بین این […]

دبیر جشنواره بین المللی کرکوک از عقد تفاهم نامه همکاری جشنواره استانی «ناله شکینه» بوکان و جشنواره بین المللی «کرکوک» خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری سنور به نقل از کردپرس، نژاد نجیم، دبیر جشنواره بین المللی کرکوک، ضمن تمجید از نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «ناله شکینه» بوکان از عقد تفاهم نامه همکاری بین این دو جشنواره خبر داد و افزود: این تفاهم نامه به منظور تبادل اجرای نمایش در دو شهر بوکان و کوین امضا می‌شود تا سالانه در فستیوال ها و جشنواره های یکدیگر حضور داشته باشیم و به همکاری ها در این رونق ببخشیم.

دبیر جشنواره بین المللی کرکوک ادامه داد: در این راستا هیئتی از داوران جشنواره ناله شکینه بوکان به کرکوک خواهند آمد و در آنجا ضمن تماشای نمایش‌ها چند نمایش را به منظور اجرا در بوکان انتخاب خواهند کرد.

نژاد نجیم تاکید کرد: این تفاهم‌نامه همچنین در زمینه همکاری های بیشتر در زمینه نقد، داوری و همچنین برگزاری ورکشاپ هایی در هر دو جشنواره خواهد بود و هدف از امضای آن ایجاد شبکه ای منسجم بین هنرمندان است تا بتوانند در فستیوال های مشابه با همدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و بتوانیم زنجیره‌ای گروه های تئاتری شکل دهیم و گستره آن را با هنرمندان سایر کشورها هم توسعه دهیم.

او ادامه داد: هیات جشنواره بین المللی کرکوک ضمن حضور در جشنواره تئاتر خیابانی بوکان، ورکشاپی یک روزه هم برای علاقه مندان به تئاتر و نمایش به منظور آشنایی بیشتر با اصول تئاتر خیابانی برگزار کرده است.

نجیم بیان کرد: انگیزه و انرژی زیادی در بین تمامی اعضای برگزار کننده جشنواره بوکان وجود دارد که به صورت داوطلبانه در حال کار هستند و امیدوارم این روحیه برای سال های بعد و مراحل بعدی هم ادامه داشته باشد.

او تصریح کرد: به نظر من بهتر است در سالهای بعدی جشنواره بوکان هیئتی از مشاهده گران را هم شکل دهد تا نمایش ها از دید آنها نیز بررسی شده و سپس بهترین ها برای اجرا انتخاب شوند، اما در حال حاضر به عنوان اولین دوره برگزاری، جشنواره مطلوب ارزیابی می شود و امیدواریم در سال‌های بعدی نیز موفقیت های بهتری کسب کنند.

دبیر جشنواره بین المللی کرکوک در پایان تاکید کرد: عقد این تفاهم‌نامه در نهایت منجر خواهد شد که انتخاب نمایش ها به صورت اصولی و دقیق انجام شود.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استانی ناله شکینه بوکان عصر روز شنبه چهارم تیرماه در پارک استاد “حسن زیرک” افتتاح شد و اختتامیه جشنواره نیز ساعت ١٨روز دوشنبه ٦ تیرماه برگزار خواهد شد.

رامین راستی، پژمان شاهوردی و سیروس سپهری به‌عنوان داوران نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «نالشکینه» بوکان معرفی شدند و١٣ گروه نمایشی از آذربایجان غربی با هم به رقابت می پردازند.

دسته بندی: فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد