نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد خود در ۲۲ماهی که از عمر مجلس یازدهم می گذرد، پرداخت. به گزارش پایگاه خبری سنور «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان روز چهارشنبه (دهم فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان ضمن تبریک سال نو و عذرخواهی برای تاخیر در برگزاری […]

  

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد خود در ۲۲ماهی که از عمر مجلس یازدهم می گذرد، پرداخت. به گزارش پایگاه خبری سنور «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان روز چهارشنبه (دهم فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان ضمن تبریک سال نو و عذرخواهی برای تاخیر در برگزاری […]

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد خود در ۲۲ماهی که از عمر مجلس یازدهم می گذرد، پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری سنور «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان روز چهارشنبه (دهم فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان ضمن تبریک سال نو و عذرخواهی برای تاخیر در برگزاری این نشست گفت: به علت اپیدمی کرونا و دستورالعملهای بهداشتی در این خصوص برگزاری نشست و… جایز نبود.
وی با تاکید بر تعامل و همراهی با رسانه های مختلف ومتعدد، تصریح کرد: از هرگونه نقد و انتقاد از سوی رسانه ها استقبال می کنم چرا که رسانه ها به مانند آینه عیبها و .. را نمایان می کنند.
حبیب زاده در ادامه و قبل از آنکه به ارائه گزارش علمکرد ۲۲ ماهه خود بپردازد، گفت: کوتاهی های گذشته سبب شده که مشکلات در بوکان بر روی هم انباشت شود و الان بنده باید پاسخگوی این مشکلات باشم.

وی «مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه» و «نبود اعتبارات و پیشرفت فیزیکی مناسب» را علت متوقف شدن عملیات سد سیمینه رود از سال ۹۳ دانست و گفت: اگر در مجلس هشتم که اعتبارات کافی وجود داشت و از ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز خبری نبود، سد سیمینه رود را به اتمام می رساندم.
نماینده بوکان آغاز عملیات ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان را که از سال ۹۷در مرحله کلنگ زنی مانده بود، یکی از دستاوردهای ۲۲ماهه حضورش در مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: امسال هفت میلیارد تومان در بودجه به این پروژه اختصاص پیدا کرده بود که از طریق رایزنی با آقای قالیباف رئیس مجلس و با توجه به اختیارات کمیسیون تلفیق این اعتبارات به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و همزمان از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۱۸۰ میلیارد تومان به اعتبارات بخش آب شرب شهرستان بوکان افزوده شد.
حبیب زاده در ادامه از جذب تجهیزات پزشکی برای بیمارستان بوکان در ۲۲ ماهه گذشته خبر داد و گفت: از طریق رایزنیهای متعدد یکدستگاه چیلر تراکمی به ارزش ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پنج دستگاه ونتیلاتور به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یکدستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲میلیارد تومان و ۹۰۰ قطعه اقلام بهداشتی ، جذب و تحویل شبکه بهداشت و درمان داده شد.
وی به آخرین دیدارش با وزیر بهداشت و درمان در سال گذشته پرداخت و گفت: دراین دیدار موفق به اخذ دستور وزیر برای اختصاص ۱۵میلیارد تومان اعتبار به اتاق عمل بیمارستان بوکان و تجهیزکلینک فوق تخصصی بوکان شدم.
او در ادامه احداث بیمارستان تامین اجتماعی در بوکان با توجه به وجود ۹۵هزار بیمه تامین اجتماعی در این شهرستان را از نیازهای اساسی این شهرستان دانست و گفت: در همین راستا از وزیر تعاون و رفاه اجتماعی سئوال پرسیده ام و وزیر درخواست یک نشست با بنده داشته تا این سئوال به صحن محلس نرود.
حبیب زاده گفت: بنده از وزیر درخواست صدور مجوز احداث بیمارستان ۶۵ تختخوابی تامین اجتماعی و ارتقاء درمانگاه فعلی بوکان را دارم تا سئوالم در صحن مجلس طرح نشود.
نماینده بوکان در دوره های پنجم، هفتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه های راه سازی بوکان نیز گفت: تبدیل محور میاندوآب به بوکان در مجلس هفتم تصویب شد و این پروژه تا سال ۸۶ پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و اگر در ۱۲ سال گذشته هر سال ۴کیلومتر آسفالت می شد، این پروژه به اتمام می رسید.
وی افزود: به پایا رساندن این پروژه در این شرایط تحریم و بی پولی دولت در ۲۲ ماه بی انصافی است ولی بنده در این زمان کوتاه وزیر راه و شهرسازی و سه معاون وزیر را برای بازکردن گره های این پروژه به بوکان دعوت کردیم و در نهایت پروژه را فعال کردیم و سال گذشته دو کیلومتر این محور آسفالت شد و آسفالت چهار کیلومتر دیگر نیز از پیچ ملالر تا داشبند را آغاز کردیم.
حبیب زاده در ادامه به پروژه کنار گذر بوکان پرداخت و گفت: فاز اول این کنارگذر را سال ۹۹ به بهره برداری رسید که سبب کاهش بار ترافیک در شمال شهر شد و پیمانکار در فاز دوم نیز مشغول است و باند اول این فاز نیز امسال به بهره برداری می رسد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به عملکرد خود در حوزه روستاها پرداخت و گفت:سال گذشته بعد از راه اندازی کارخانه آسفالت سیمینه، ۱۳کیلومتر راه روستایی را آسفالت کردیم که در نوع خود بی سابقه است و در جریان سفر سال گذشته معاون وزیر راه به بوکان و متعاقبا دیدار با وی در تهران، برای امسال نیز آسفالت چند راه روستایی و روکش در برنامه راهداری قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرسوده بودن ماشین آلات راهداری بوکان، سال گذشته یک دستگاه لودر را برای این اداره جذب کردم و جذب یکدستگاه گردیدر نیز در برنامه دارم.
حبیب زاده افزود: در سالهای گذشته در حوزه عمران روستایی اقدامی نشده و روستاهای بوکان وضعیت نامناسبی دارند به همین دلیل از محل اعتباراتی که در اختیار نمایندگان قرار دارد و تخصیص آنها بیش از ۸۰ درصد است۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به ۲۷ روستا در بخش مرکزی و سیمینه جهت اجرای طرح هادی روستایی و ایجاد کانال و… اختصاص داده شد که ساماندهی ورودی کوسه واجرای طرح هادی در روستای تبت که این روستا را متحول کرده است از محل این اعتبارات بوده است.
وی افزود: از محل این اعتبارات ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آسفالت راه روستای آغوطمان اختصاص پیدا کرد و همزمان راهداری آذربایجان غربی نیز ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده و پیمان سپاری آن انجام شده و آسفالت این راه روستایی امسال آغاز شده است.
حبیب زاده در ادامه ضمن اشاره به عدم دسترسی روستاهای بوکان به اینترنت گفت: از طریق دیدارهای متعدد با وزیر ارتباطات و فناوری، بهره مندی ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بوکان به اینترنت در سه فاز در برنامه این وزارت خانه قرار گرفته است.
نماینده بوکان افزود:فاز اول این طرح که شامل یازده سایت بود در بهمن سال گذشته افتتاح شد و با پایان یافتن این سه فاز بهره مندی روستاهای بوکان از اینترنت به ۹۰ درصد رسیده است.
گاز رسانی به روستاها موضوع دیگری بود که حبیب زاده در نشست خبری خود با رسانه‌ها به آن پرداخت و گفت: به دنبال دیدارهای متعدد با وزرای نفت در ۲۲ ماهه گذشته، ۱۰ روستای دیگر بوکان از نعمت گاز برخوردار شدند و گاز رسانی به ۵۷ روستا در حال اجراست و ۲۹ روستا نیز در مرحله مطالعه است.

 

 

دسته بندی: جامعه, محتوای چندرسانه‌ای برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد