استاندار اردبیل گفت: تامین امنیت اجتماعی بانوان لازمه بهره گیری مطلوب از نقش مفید این قشر در امور مختلف جامعه است. به گزارش سنوور، اکبر بهنامجو سه شنبه در نشست نقش بانوان استان اردبیل در توسعه افزود: زنان به عنوان حدود نیمی از جمعیت جامعه تأثیرگذاری و نقش اساسی در حوزه‌های مختلف دارند و این […]

  

استاندار اردبیل گفت: تامین امنیت اجتماعی بانوان لازمه بهره گیری مطلوب از نقش مفید این قشر در امور مختلف جامعه است. به گزارش سنوور، اکبر بهنامجو سه شنبه در نشست نقش بانوان استان اردبیل در توسعه افزود: زنان به عنوان حدود نیمی از جمعیت جامعه تأثیرگذاری و نقش اساسی در حوزه‌های مختلف دارند و این […]

استاندار اردبیل گفت: تامین امنیت اجتماعی بانوان لازمه بهره گیری مطلوب از نقش مفید این قشر در امور مختلف جامعه است.

به گزارش سنوور، اکبر بهنامجو سه شنبه در نشست نقش بانوان استان اردبیل در توسعه افزود: زنان به عنوان حدود نیمی از جمعیت جامعه تأثیرگذاری و نقش اساسی در حوزه‌های مختلف دارند و این ظرفیت عظیم زمانی در مسیر درست و مطلوب قرار می‌گیرد که دغدغه‌های بانوان در ارتباط با انواع آسیب‌های اجتماعی به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته برنامه ریزی و اقدامات مناسبی درباره کاستن از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بویژه مسائل مرتبط با بانوان در استان اردبیل به اجرا درآمده ادامه داد: رسیدن به وضعیت مطلوب و قابل قبول در این ارتباط نیازمند بهبود هرچه بیشتر فرهنگ جامعه به واسطه همکاری، هم افزایی، همدلی و ادامه جدی تر حرکت‌های آغاز شده در این زمینه است.

استاندار اردبیل گفت: پیامدهای منفی بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی ازقبیل خشونت علیه زنان، پدیده کودک همسری، طلاق و موارد مشابه بطور یقین علاوه بر بانوان تمام جمعیت جامعه را زیر تأثیر قرار داده و دچار مشکلات مختلف می‌کند.

بهنامجو با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به یک جامعه و کشور خاص محدود نبوده و در همه جوامع امروزی وجود دارند، افزود: می‌توان با فرهنگ سازی و به اجرا گذاشتن برنامه‌های کارشناسانه میزان آنها را به پایین‌ترین حد ممکن رسانده و وضعیت را برای زندگی پرآرامش برای همه افراد فراهم کرد.

وی ادامه داد: بعضی خشونت‌های رفتاری و مشاجرات و درگیری‌های لفظی و فیزیکی از معضلات مهم اجتماعی در استان اردبیل می‌باشد که البته آمارهای رسمی نشانگر کاهش چشمگیر این پدیده آزاردهنده در این استان طی پارسال نسبت به سال ۱۳۹۶ است.

او بهبود جایگاه اردبیل در ارتباط با این شاخص را ناشی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ سازی بواسطه رسانه‌ها و سایر ظرفیت‌های تأثیرگذار در جامعه و نیز کاهش درصد مهمی از مشکلات بانوان دانست و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند امسال وضعیت از این هم بهتر شود.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش به نقش و سهم زنان این استان در اشتغال و افزایش درآمد اقتصادی منطقه اشاره و اظهار کرد: نمی‌توان با تشکیل نشست‌های متعدد و اطلاع رسانی‌های شعارگونه صرف برای جلب رضایتمندی مردم به نتیجه دلخواه مردم جامعه رسید.

او در عین حال گفت: استانداری اردبیل و ادارات ذیربط از کارآفرینان جامعه چه مردان و چه زنان بطور جدی حمایت کرده و مراحل آن را تا رسیدن به نتیجه عملی پیگپری می‌کند.

وی به بازدید خود از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اشاره کرد و گفت: اینکه شاهد حضور یک هزار نیروی کار ماهر و فعال در این واحد هستیم که ۶۵۰ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند باعث خرسندی است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنانش اظهار کرد: سلامت و نشاط مردم و به خصوص زنان که نقش مهم در تربیت فرزندان دارند از برنامه‌های اولویت دار است و سعی می‌شود با اجرای مناسب آنها این نیاز اصلی جامعه بطور عملی محقق شود.

بهنامجو به مسابقه والیبال لیگ مردان جهان در اردبیل اشاره و اظهار کرد: این رویداد بسیار مهم که علاوه بر ورزش دارای تأثیرگذاری های مفید و مهم در سایر حوزه هاست به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی افزود: البته برخی ها بویژه بانوان از اینکه امکان حضور برایشان در سالن و تماشای مسابقه از نزدیک فراهم نشده بود گلایه‌هایی داشتند اما باید اذعان کرد که فضای سالن محدود و تعداد افراد علاقه مندان بسیار زیاد است و نمی‌شود خواسته همه را در این زمینه محقق کرد.

وی بیان کرد: صحیح نیست که شیرینی‌های ناشی از برگزاری شایسته این رویداد ورزشی و کسب نتایج خوب برای تیم ملی ایران را با طرح بعضی مسائل حاشیه‌ای به کام مردم تلخ کنیم.

حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفری استان اردبیل را زنان تشکیل می‌دهند.

دسته بندی: جامعه, سلامت, فرهنگ و هنر برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد