خالد حسین زاده طی چند سال گذشته که هر روزه شاهد تحریم ظالمانه حوزه های از اقتصاد کشور توسط امریکا هستیم، بهره گیری بهینه از ظرفیت های داخلی هر منطقه از کشور می تواند افقی نو را برای برون رفت از این شرایط ترسیم کند. شهرستان بوکان یکی از مناطق بکر در حوزه های مختلف […]

  

خالد حسین زاده طی چند سال گذشته که هر روزه شاهد تحریم ظالمانه حوزه های از اقتصاد کشور توسط امریکا هستیم، بهره گیری بهینه از ظرفیت های داخلی هر منطقه از کشور می تواند افقی نو را برای برون رفت از این شرایط ترسیم کند. شهرستان بوکان یکی از مناطق بکر در حوزه های مختلف […]

خالد حسین زاده

طی چند سال گذشته که هر روزه شاهد تحریم ظالمانه حوزه های از اقتصاد کشور توسط امریکا هستیم، بهره گیری بهینه از ظرفیت های داخلی هر منطقه از کشور می تواند افقی نو را برای برون رفت از این شرایط ترسیم کند.
شهرستان بوکان یکی از مناطق بکر در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع خورد است که در صورت توجه ویژه به آن می تواند تاثیر ویژه ای در کاهش فشار تحریم ها بر بخش های مذکور داشته باشد.
بی تردید با نگاهی به وضعیت جغرافیایی بوکان این شهرستان را می توان مرکز فرصت های ناب برای سرمایه گذاری دانست که بدلیل داشتن مواهب الهی همچون دشت ها و زمین های حاصل خیز، باغ های فراوان، مراتع منحصر به فرد برای دامداری، مکان های خاص و ویژه گردشگری، انواع معادن و در نهایت صنعت کاران خبره و چیره دست، ازپتانسیل های مهمی در حوزه رنق اشتغال زایی برخوردار بوده که متاسفانه کمتر توجه ای به آن شده است.
بهره گیری از ظرفیتهای موجود در شهرستان بوکان در راستای رونق اقتصادی وجود صنایعی را می طلبد که بتوان از این پتانسیل ها حداکثر استفاده را برد.
بانگاهی به وضعیت فعلی اقتصادی شهرستان به خوبی می توان به این نتیجه رسید که طی چند دهه گذشته، مسئولان این شهرستان هیچگاه توجه خاصی به حوزه پائین دستی و زیر ساخت ها در حوزه های شاخص اقتصادی این شهر همچون دامداری، کشاورزی و گردشگری و معادن نداشته اند و همین مهم سبب شده که سالیان متمادی محصولان بوکان به صورت خام به دیگر نقاط کشور ارسال شود و هیچ سودی برای مردم این دیار نداشته باشد.
بی شک راه اندازی صنایع پائین دستی در سه حوزه دامداری، کشاورزی و معدن و همچنین ایجاد زیر ساخت ها برای رونق گردشگری نه تنها سبب کاهش بیکاری و ارتقاء شاخص های اقتصادی و معیشتی در شهرستان می شود بلکه منطقه را نیز تحت تاثیرات مثبت خود قرار خواهد داد.
هر چند خوشبختانه طی چند سال گذشته و با تدابیر ویژه ای که سرمایه گذاران بومی داشته اند شاهد ایجاد بعضی از صنایع پائین دستی در حوزه های ذکر شده هستیم اما این تعداد به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی تولید شهرستان باشد و باید مسئولان و مدیران ارشد بوکان با جدیت در راستای جذب سرمایه گذار و بر طرف کردن موانع سر راه برای احداث کارخانه جات مختلف تلاش کنند.
اساسی ترین مشکل در جذب سرمایه گذار در سطح شهرستان را می تواند نامه بازی های اداری برای دریافت مجوز های لازمه، عدم همکاری بانک ها و کارشکنی ها در شهرستان و استان دانست که مسئولان شهرستانی باید با تمام توان در راه کاهش این مشگلات گام های اساسی بردارند.
تاسیس شهرک های دانش بنیان در حوزه های ذکر شده در متن های بالا نیز یکی از راه کار ها مهم و اساسی در راستای رونق تولید در شهرستان است که البته با دارا بودن نیروی انسانی نخبه انتظار می رود مدیران متولی در این راه نیز پای کار باشند.
بی شک شهرستان بوکان، شهر فرصت های ناب برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است که با برنامه ریزی دقیق و خلاقیت در چذب سرمایه گذار و توجه به دغدغه های این قشر می توان بوکان را به یکی از قطب های اقتصادی نه تنها استان و منطقه بلکه کشور تبدیل کرد تا در این اوضاع سخت تحریمی نقش ویژه ای در کاهش مشکلات کشور داشته باشد.

دسته بندی: جامعه, خبرهای اقتصادی برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد